Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Inglorious Quad en Askoy: Winnaars?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 11:14 am    Onderwerp: Inglorious Quad en Askoy: Winnaars? Reageer met quote

De winnaars van de jaarlijkse Brouwland Biercompetitie zien hun bier een tijdlang verkocht worden in Dendelleis. Omdat ik toch altijd curieus ben als't over winnaars gaat, heb ik z'eens meegegraaid en een mijn lippen aangezet.

Askoy van Brasserie La Forge is een troebel blond "Bière Belge Spéciale" dat gebruik maakt van "Amerikaanse C-hops". Een IPA dus, en voor één keer eens een goeie. Mooie hopdosering, typische Amerikaans neus en aroma's, krachtig bitter zonder er compleet over te zijn. Een IPA zoals ik'm graag drink, en als 't aan mij ligt wat vaker dan één keer.

Inglorious Quad van Inglorious Brews Stars is wat mij betreft géén quad, en eerder een een hoppige stout. Nét geen imperial, maar beslist geen quad. Bijna pekzwart, met een café-crèmekleurige kraag. Neus van mekchocolade met een vleug fruit eronder. Aroma's liggen in dezelfde lijn, met wat vanille en koffie eronder. Behoorlijk complex, en naar mijn aanvoelen tamelijk uniek in België: ik herinner me geen enkel bier dat zo smaakt. Which is a good thing.

Twee verdiende winnaars, lijkt me, met twee bieren waar ik niet rouwig over zou zijn als ze op vaste basis de schapruimte van AB-Inbev in Dendelleis zouden annexeren.

Give 'm a try. They're worth it.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Inglorious Quad zal ook te proeven zijn op het komende Kerstbierfestival.
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Per toeval gisteren allebei ingekocht, en de IQ zal ik vanavond eens uittesten. Ben benieuwd, vooral omdat de stijl blijkbaar dicht aanleunt bij onze inzending voor diezelfde competitie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Quatz

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die IQ heb ik een tijdje geleden ook kunnen proeven. Verwachtte me aan een belgische quad en dus was ik eerst wat teleurgesteld. Gaat inderdaad veel meer richting stout, bitter en zwart. Ik heb daar toen ook even met de gasten die dat brouwen kunnen praten en het waren wel sympathieke kerels, blijkbaar heel weinig brouwervaring en dan is het best straf wat ze gemaakt hebben. Ga ik zeker nog eens proberen maar dan met andere verwachtingen.

Die Askoy klinkt wel als iets dat ik kan smaken dus die ga ik zeker meepikken als ik nog eens in Dendelleis ben.
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de IQ geproefd. Ik vond hem degelijk, maar niet fantastisch. Toch wel een hybride tussen een quad en een stout, naar mijn mening.

Ik vond dat vooral de neus gedomineerd werd door de gebrande mout (koffie, chocolade) en de smaak wat minder. Daarin vond ik ook wat kruidigheid (koriander?).

Geslaagd experiment, maar ik heb toch liever een volbloed imperial stout.
Corto

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2015 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind Askoy een zeer lekker hoppig bier en dat met een alcoholgehalte van slechts 6 %.

De Inglorious Quad is idd. geen quad maar een hoppige stout. In de neus is gebrande koffie nadrukkelijk aanwezig.

Beide vind ik zeer lekkere bieren en ik hoop dat ze permanent beschikbaar blijven.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: