Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Crime Passionel (De Dochter van de Korenaar)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2014 1:05 pm    Onderwerp: Crime Passionel (De Dochter van de Korenaar) Reageer met quote

Dat ik een boon heb voor Ronald's Dochter van de Korenaar is niet echt een groot geheim: al bij mijn eerste slok Charbon had ik in de mot dat dit een brouwer is met visie en stielkennis. Dat hij ook nog eens eigenzinnige bieren brouwt maakt'm in mijn ogen alleen maar sympathieker.

Ik had al veel goeds gehoord over zijn Crime Passionel, die dit jaar overigens de ZBF consumententrofee alweer wegkaapte van andere gegadigden.
Tijd dus om'm eens te proeven; vooruit met de geit.

Zoals te verwachten bij een tarwebier schenkt de CP troebel uit, donker strogeel, naar het geelkoper op. Mooie dichte kraag, zoals dat bij een tarwebier hoort.

Prachtige neus van verse hop. Waar meer conventionele IPAs allerlei hoparoma's profileren (van fruitig over harsig naar het vagere "dank") heeft de CP een duidelijke geur van hop. Gewoon, groene onbestemde hop. Bijzonder aangenaam en eigenlijk tamelijk uniek dat een bier ook gewoon naar hop ruikt. Daaronder zit de frisse rinsigheid tarwe-toets, en een lichte gistprésence die voor wat fruitigheid zorgt. Bijzonder uitnodigend allemaal, en op een warme zomeravond sméékt dit bier gewoon om gedronken te worden.
In de smaak zijn zoet, zuur en bitter mooi in balans: het zoete van de mout, het bittere van de hop en de rinsigheid die we van een tarwebier verwachten. Het geheel loopt heel soepel binnen maar is complex genoeg om't niet naar binnen te gieten alsof je net je gras hebt afgereden.
Aroma's krijg je in de vorm van citrus, beetje tropisch fruit en alweer een milde tarwe-rinsigheid. Sappig en toch een beetje droog.

Alweer een mooi bier van de Dochter. Wat mij betreft eentje om standaard in huis te hebben bij wijze van "Warm zeg. Iets drinken?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Anatole

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2014 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste 2-3 flessen van de CP vond ik uitstekend. Maar hoe meer ik er van drink, hoe minder de CP mij interesseert.

Zoals hierboven perfect gezegd: "Warm zeg. Iets drinken?". Meer niet.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Van de eerste versie van het bier (zoals het onder andere op ZBF werd geschonken, en de flessenversies die verschenen zijn) was ik eerlijk gezegd ook niet wild.

Maar op de Streekbierenmarkt in Diest eind augustus had Ronald de nieuwe versie mee, de eerste batch die gebrouwen werd in de nieuwe brouwinstallatie. Dat was toen op vat; dag en nacht verschil. Deze nieuwe versie kon me absoluut wel bekoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Za Sep 27, 2014 7:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Van de eerste versie van het bier (zoals het onder andere op ZBF werd geschonken, en de flessenversies die verschenen zijn) was ik eerlijk gezegd ook niet wild.

Maar op de Streekbierenmarkt in Diest eind augustus had Ronald de nieuwe versie mee, de eerste batch die gebrouwen werd in de nieuwe brouwinstallatie. Dat was toen op vat; dag en nacht verschil. Deze nieuwe versie kon me absoluut wel bekoren.

Ah het is dus toch geen toeval dat mijn mening tegen ZBF sterk is geëvolueerd. Ik vond hem daar onaangenaam aards bitter, terwijl ik hem in Diest en stuk lekkerder en gebalanceerder vond.

Nu Renaissance nog. Die vond ik op ZBF ook niet geweldig (de versie zonder barrel aging), maar ik heb hem nog niet opnieuw geprobeerd.
Naar boven
BramN
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2015 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook net dit bier gedegusteerd. Net als de TS onder de indruk van de neus die gewoon naar hop ruikt.

Voor mij een zeer lekker, verfrissend bier.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: