Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Quintine bio organic

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aBart

BerichtGeplaatst: Di Jul 23, 2013 4:03 pm    Onderwerp: Quintine bio organic Reageer met quote

Mag ik even de loftrompet afsteken over wat de Brasserie des Légendes met regelmaat onder mijn neus schuift en tussen mijn lippen laat stromen?

Ik had vroeger niet zo'n hoge pet op van bio-bieren, alhoewel zeperfect in mijn overtuiging passen. Ik had er immers -een aantal jaren terug- een paar geproefd van de Bio Planet, en besloot toen om mij niet verder in dat segment te verdiepen, mijn favoriete smaken lagen elders.

Tot ik de Quintine bio-organic ontdekte.

Biologisch bier kan dus wel hemels lekker zijn. Ik kan niet verfijnd stipuleren wat ik allemaal proef, kan wel zeggen dat ik bijzonder veel en een mooie complexiteit proef voor een bier van amper 5.9°.

Het lijkt geenszins op Orval, maar het is vergelijkbaar omdat je zoveel krijgt voor zo'n licht bier. Ongefilterd, troebel, fris, hoppig.

Zeker eens proeven als je'm ergens vindt. Een absolute topper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2013 7:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met stip één van de betere biobieren, inderdaad. Behoorlijk uniek ook omdat het een blancheke is dat noch qua uitzicht noch qua smaak op andere blanchekes lijkt. Supersympathiek bier van een brouwer die bij mij wel een potje breken kan.
Naar boven
aBart

BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2013 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, wist ik nog geeneens dat dat een witbier was. Is inderdaad onvergelijkbaar met pakweg een Hoegaarden.
Naar boven
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2013 7:59 am    Onderwerp: Oef Reageer met quote

Ik ben héél tevreden als ik dit lees.
Probeer al jàren zoveel mogelijk mensen op bijna elke bioavond dit bier te laten kennen...
Iedereen kent grote broer (ide al langer bestaat)
de Quintine Blonde mooie bittere tripel van 8 % (zelf in het schap v/d meeste colruyts).
Dit is minstens op bijna de helft van de bio workshops (als ik dit bier bijheb) het bier dat men als ontdekking beschouwt / de winnaar van de avond.
Herinner mij ook nog even geleden zo'n avond bij Gent Milieu Front
waar dit bier ondanks vele zwaardere die we daarna nog proefden
het bier v/d avond werd.
btw: Ook test-aankoop bevestigde dit nog eens toen ze bijna 2 jaar geleden een boek met smaakbeschrijvingen van 210 bieren uitbracht
(en analyse aan de Unief van Louvain-l-neuve.
Dit kwam toen ook naar voor als het meest aanbevolen witbier.
Dat gaf mij ook een voldoening als zij daar ook zo over denken
(want de lijst met belgische witbieren telt meer dan 70 stuks)
Persoonlijk heb ik dit steeds in huis er beschouw het meer als een vlot degustatiebier dat mooi hoppig is en zeker bij dit weer héérlijk de dorst kan blussen. . . Smile
Jullie maken mijn dag goed
en het bewijs dat bio ook smaakvol kan zijn !

Geroen Bierfanaat

Méér weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2013 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geroen, het zal je plezieren maar één van mijn maats die er indertijd bijwas toen op je uiteenzetting over biobieren heeft sindsdien de Quintine ook geadopteerd als huisbier.
Iets waar ik om diverse redenen blij om ben, maar voornamelijk omdat
1) ik altijd blij ben als ik iets anders krijg dan Jup als men mij vraagt "Pintje vriendje?"
2) die beugelfleskes wel héél handig zijn voor de gebeurlijke hobbybrouwer (waarmee ik dus mezelf bedoel, als krijg ik die maat ook ooit nog wel zo zot)[/list][/list]
Naar boven
Trappistbier

BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2014 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand een idee met welk gerecht je het bio bier van quinitine best kan mee drinken?
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2014 3:11 pm    Onderwerp: Ja Reageer met quote

Ha Unclebrazzie,
natuurlijk lees ik dat héél graag dit biertje heeft al vele bierharten kunnen bekoren.

Trappistbier: bijna alle vaste witte vis zal hier héérlijk bij samenpassen.
Laat je volledig gaan !

ps: deze brouwerij heeft sinds 9 weken nog een nieuw bier vast in hun gamma opgenomen: Ambiorix (een aangenaam donker bier van 8% av.) oorspronkelijk bedoeld voor de regio Tongeren maar normaal beschikbaar via elk verkooppunt van brasserie des Légèndes.

met bierige groet
Geroen

Méér weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2014 2:31 pm    Onderwerp: Re: Ja Reageer met quote

Geroen bierfanaat schreef:
... ps: deze brouwerij heeft sinds 9 weken nog een nieuw bier vast in hun gamma opgenomen: Ambiorix (een aangenaam donker bier van 8% av.) oorspronkelijk bedoeld voor de regio Tongeren maar normaal beschikbaar via elk verkooppunt van brasserie des Légèndes...

Dat klinkt goed, maar zal wel verwarrend werken vermits "die andere Ambiorix" ook donker is en vrijwel even straf.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: