Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Belgian beer shop, Leuven
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 12:24 pm    Onderwerp: Belgian beer shop, Leuven Reageer met quote

Onlangs is er in Leuven een 'Belgian beer shop' geopend. Dat klinkt interessant, dacht ik.
De collectie is redelijk basic met enkele hoogvliegers zoals Pannepot, Megablend, Bons voeux.

Maar die prijzen!!! 2,50 voor een Augustijn, 2,95 voor een Leffe, 3,45 voor een Vlaamse Leeuw Tripel, 3,95 voor een Prearis Shocked Shocked Shocked

Dit is toch echt niet normaal. Wie koopt dit nu? Dit is meer dan caféprijzen. Me dunkt is dit winkeltje geen lang leven beschoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn dat prijzen van de online shop (en dan is beerplanet in hartje Brussel zelfs nog een fractie goedkoper) of in de winkel zelf?
Ik hoop vooral dat het geen tourist trap wordt...

Zeker met winkels zoals ABS drinks op enkele kilometer afstand met een ruim assortiment en prijzen die minstens de helft lager liggen, zou ik weten waar ik wél ga Smile
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:
Zijn dat prijzen van de online shop (en dan is beerplanet in hartje Brussel zelfs nog een fractie goedkoper) of in de winkel zelf?

Dat zijn de prijzen in de winkel zelf, aangeduid op het schap.
Naar boven
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zijn die prijzen regelrecht gruwelijk, ik dacht dat sommige van de winkels in Brugge erg waren, maar die kan er tussen gaan staan. Schande...
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 11:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tjah, het zal hem waarschijnlijk nog voor de wind gaan ook. Leuven is immers geen bierstad. Het is niet omdat je de hoofdzetel (eigenlijk al niet meer, maar soit) van de grootste brouwerijgroep ter wereld hebt en je het grootste bierfestival van het land organiseert, dat het bierleven echt bruist in Leuven.

Eerst dit, en dan die waanzinnige die zogezegd "elk Belgisch bier" in zijn café wil. Wat een klucht.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2013 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
Leuven is immers geen bierstad. Het is niet omdat je de hoofdzetel (eigenlijk al niet meer, maar soit) van de grootste brouwerijgroep ter wereld hebt en je het grootste bierfestival van het land organiseert, dat het bierleven echt bruist in Leuven.

Kleine correctie, het is niet Leuven dat het grootste bierfestival van het land organiseert, maar wel Zythos. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2013 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Dennoman schreef:
Leuven is immers geen bierstad. Het is niet omdat je de hoofdzetel (eigenlijk al niet meer, maar soit) van de grootste brouwerijgroep ter wereld hebt en je het grootste bierfestival van het land organiseert, dat het bierleven echt bruist in Leuven.

Kleine correctie, het is niet Leuven dat het grootste bierfestival van het land organiseert, maar wel Zythos. Cool

Ach, beschouw het als een kleine misvorming uit het Engels. "To host" ook te gebruiken als in: "gastheer zijn voor..." Wink
Joske
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2013 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De kapitalistische benadering van een hype hebben we al besproken in een ander draadje. Als er onnozelaars zijn die dat willen betalen... strak plan. Maar voorlopig weiger ik mij tot de groep der onnozelaars te rekenen.
Naar boven
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2013 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Groot nieuws!

De Belgian Beer Shop is van eigenaar veranderd (er is dan toch gerechtigheid in de wereld) en de prijzen zijn dramatisch gezakt!
Interessanter voor ons is dat deze eigenaar wel moeite lijkt te doen om de bierliefhebbers te begrijpen. Zo heeft zag ik Sint Amatus 12 staan, Pannepot uit 2013, 2012, 2011 (ook 2009 komt eraan, zei hij), Rodenbach Vintage 2011, 2010, 2009, Embrasse Peated Oak Aged... En aan redelijke prijzen, vond ik (al kan je voor de recente flessen waarschijnlijk wel nog beter terecht bij je drankenhandel).

Zodus, als je nog eens in Leuven bent, spring eens binnen. Het gaat de goeie richting uit!
Naar boven
Tom-s
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2013 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan iemand mij vertellen wanneer dit winkeltje eigenlijk open is?
Ik ben er regelmatig langs gefietst maar het is altijd toe lijkt wel?
Moet toegeven dat ik er enkel in de avonduren langs kom eigenlijk Smile

Edit: in mijn verdediging: ik kan het niet vinden op google en op de winkel zelf is ook het ook niet te vinden.
Naar boven
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee. Ik ben altijd rond 5u langsgegaan, en het was elke keer open.

Ik moet mijn vorige enthousiaste bericht enigszins nuanceren: het was een vergissing dat er mij slechts 5€iets werd aangerekend voor een Embrasse Peated Oak Aged. Aww. Sad De prijs is intussen verdubbeld. En ook de Rodenback Vintage 2009 die me werd aangeboden aan 9€ is intussen naar 14€ gestegen. Ik had eigenlijk de hele winkel moeten leegkopen toen het nog tijd was.

Ter verduidelijking: de overname moet vrij recent geweest zijn. Er stond nog geen prijs bij de speciale flessen, en niet alles stond al in de computer, en daarom dat ik goeie deals heb kunnen doen.

Zaterdag was de Pannepot Reserva binnen, maar de prijs stond er nog niet op. Ik weet niet wanneer ik nog de tijd ga vinden om langs te gaan, dus als iemand zin heeft om te rapporteren wat er nog nieuw in stock is, houd u vooral niet in.

Anyway, het is nog steeds een stuk beter dan in het begin, maar verwacht nu niet dat de prijzen lager gaan liggen dan bij ABS/ABC, bijvoorbeeld. Wel de moeite als ze toevallig iets speciaals hebben en je wil niet helemaal naar Gent. Smile
Naar boven
Tom-s
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er geweest en ik ben verkocht.
Een bierwinkeltje gerund door iemand met verstand van bier.
Sterker nog, met een echte passie voor bier!
En dat merk je.

Ik vond de prijzen nog steeds super!
Quantelaar van De Oude Maalderij voor minder dan 7€.
La Trappe Quadrupel Oak Aged voor 10€.
Straffe Hendrik Herritage! Rodenbach Vintage van 2009.
Dochter van de Korenaar, Struise Brouwers, Trappist Zundert en Ingelzell Stift etc.

Voor een Embrasse Peated OA vragen ze soms gerust 15€/fles en bij de brouwerij is de prijs 7€/fles. Dus de beste man vraagt nog steeds hele nette prijzen.

De openingsuren ook maar nagevraagd: tussen 13u en 19u ben je er welkom.
Naar boven
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geweldig Smile

Heb je zelf iets gekocht?
Naar boven
Tom-s
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, maar ik had slechts 35€ en een rugzakje bij.
Dus zal nog eens terug moeten Very Happy
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2013 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik die prijzen zie kan ik je alleen maar aanraden toch eens bij Quali Drinks in Mechelen te passeren. Vergelijkbaar aanbod en prijzen die op zijn minst competitief te noemen zijn. Of de uitbater gepassioneerd is moet nog blijken maar hij weet iets van bier, verstaat zijn vak en weet hoe hij klanten laat terugkomen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: