Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Gent
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joo
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2009 11:21 am    Onderwerp: Gent Reageer met quote

Volgende week een city-trip gepland naar Gent. Confused Buiten 'Het waterhuis aan de bierkaai' heb ik geen benul van waar ik (we) terecht kunnen !

Suggesties Question

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2009 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

den hopduvel
coupure links 625
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2009 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:
den hopduvel
coupure links 625

Da's de drankenhandel. Er is ook het gelijknamig kafee in de Rokerelstraat, hoewel ik er niet meer ben geweest sinds de overname. Naar 't schijnt is het er nogal veranderd.
Verder nog: De Planck (Ter Platen), Backdoor (St. Amandstraat), Trollenkelder (St. Jacobs), Trappistenhuis (Brabantdam), Dulle Griet (Vrijdagmarkt), Deus (Vlaanderenstraat), Castel (Maria Hendrikaplein), Brouwzaele (Ter Platen), misschien Galgenhuisje (Groentenmarkt, maar ik ben er niet meer geweest sinds de overname en renovatie), of 't Gouden Mandeke (Pensmarkt). Lekker eten vind je ook in 't Gebed Zonder Eind (maar moeilijk binnen te geraken, want zeer populair).

Het Waterhuis aan de Bierkant blijft voor mij persoonlijk wel de nummer één. Momenteel is er Troubadour Obscura van 't vat (vorige maand was dat Taras Boulba... battingeyes )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2009 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
't hofbrouwerke schreef:
den hopduvel
coupure links 625

Da's de drankenhandel. Er is ook het gelijknamig kafee in de Rokerelstraat, hoewel ik er niet meer ben geweest sinds de overname. Naar 't schijnt is het er nogal veranderd.
Verder nog: De Planck (Ter Platen), Backdoor (St. Amandstraat), Trollenkelder (St. Jacobs), Trappistenhuis (Brabantdam), Dulle Griet (Vrijdagmarkt), Deus (Vlaanderenstraat), Castel (Maria Hendrikaplein), Brouwzaele (Ter Platen), misschien Galgenhuisje (Groentenmarkt, maar ik ben er niet meer geweest sinds de overname en renovatie), of 't Gouden Mandeke (Pensmarkt). Lekker eten vind je ook in 't Gebed Zonder Eind (maar moeilijk binnen te geraken, want zeer populair).

Het Waterhuis aan de Bierkant blijft voor mij persoonlijk wel de nummer één. Momenteel is er Troubadour Obscura van 't vat (vorige maand was dat Taras Boulba... battingeyes )

Hopduvel (café, niet drankenhandel) viel zwaar tegen bij mijn laatste bezoek (na overname). Vooral geschrapte bieren op de bierkaart, al blijft de tuin een oase van rust in de drukke stad. Castel moet ik dringend eens bezoeken, Trappistenhuis heeft voor mij afgedaan op het moment dat brouwerij Johan in het leven werd geroepen, Dulle Griet vind ik eerder onpersoonlijk (tenzij je iemand kent die er werk, dan wordt een bezoek een stuk aangenamer), De Brouwzaele en De Planck zijn een leuke stop na een bioscoopbezoek maar ik zou niet speciaal het centrum verlaten voor deze café's, Galgenhuisje en 't Gouden Mandeke hebben absoluut hun charme (en op kruipafstand van 't Waterhuis aan de Bierkant, de Backdoor kon we zeker bekoren, Trollenkelder is dan weer eerder toeristisch (maar niet zo'n toerist trap als Delirium), en voor een hapje is 't Gebed Zonder Eind inderdaad een aanrader. De huisbrouwerij Gruut is misschien ook een bezoekje waard, maar ook hier dringt een bezoekje zich op vooraleer ik een deftig oordeel kan vellen.
Oeps, nu effe terug beginnen bottelen Wink

Glenn c
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2009 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet ook Abajour niet in het Oudburg ( Patershol ), meestal staan er ook enkele biergerechten op de menu.
Backdoor is een must-visit! Nu ook open overdag vanaf 14u!!
Nog wat verder dan Abajour vind je in de Sleepstraat Het Volkshuis, deze zal zowat de meest eigenzinnige ( maar kleine ) bierkaart van Gent hebben en daardoor al een bezoekje waard.
Als je dan nog wat verder wandelt vind je op de Huidevetterskaai Multatuli met ook een zeer goede keuken met biergerechten en een leuke selectie bieren ( o.a. steeds een bier van Dupont op vat! ).
Op de ring rechtover De Bijloke vind ik A Capella ook absoluut de moeite om te eten en een uitgebreide bierlijst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
karl
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2009 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
Mark schreef:
't hofbrouwerke schreef:
den hopduvel
coupure links 625

Hopduvel (café, niet drankenhandel) viel zwaar tegen bij mijn laatste bezoek (na overname). Vooral geschrapte bieren op de bierkaart, al blijft de tuin een oase van rust in de drukke stad. Castel moet ik dringend eens bezoeken, Trappistenhuis heeft voor mij afgedaan op het moment dat brouwerij Johan in het leven werd geroepen, Dulle Griet vind ik eerder onpersoonlijk (tenzij je iemand kent die er werk, dan wordt een bezoek een stuk aangenamer), De Brouwzaele en De Planck zijn een leuke stop na een bioscoopbezoek maar ik zou niet speciaal het centrum verlaten voor deze café's, Galgenhuisje en 't Gouden Mandeke hebben absoluut hun charme (en op kruipafstand van 't Waterhuis aan de Bierkant, de Backdoor kon we zeker bekoren, Trollenkelder is dan weer eerder toeristisch (maar niet zo'n toerist trap als Delirium), en voor een hapje is 't Gebed Zonder Eind inderdaad een aanrader. De huisbrouwerij Gruut is misschien ook een bezoekje waard, maar ook hier dringt een bezoekje zich op vooraleer ik een deftig oordeel kan vellen.
Oeps, nu effe terug beginnen bottelen Wink

Glenn c

De eerste keer na de overname dat ik een bezoek bracht was het wel zeer druk, we zijn 2 weken geleden nog eens geweest:
-inderdaad een hele hoop geschrapte bieren, maar er blijven er toch nog vele over(ik ben ze beginnen tellen en ben uiteindelijk maar gestopt bij 90)
-de bediening is verbeterd
-men kan er tegenwoordig ribbetjes eten(overgenomen door bekend Gents ribbetjesrestaurant Amadeus)
Naar boven
karl
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2009 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ook een aanrader(kleine bierkaart, maar trappist van het schap) en gezellig: Café 't Floeren Foefke in de molenaarsstraat.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2009 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou van dit forum.
Geweldige respons! Merci mannen!
joo
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2009 4:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cool ........... En nu maar hopen dat het veel gaat regenen, zodat we veel moeten schuilen Exclamation

DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2009 1:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Ik hou van dit forum.
Geweldige respons! Merci mannen!

Schitterend, is er een vraag rond bier waar ik op kan antwoorden, dan merk je dat alles al uitgebreid verteld is tegen dat ik terug van bosklas het internet op raak.

Voordeel van de Castel is dat het vlak tegenover het station ligt (dus ideaal als je met de trein zou komen en dorstig toekomt). Peter werkte vroeger trouwens in de Dulle Griet (één van de vriendelijke garçons). Hij heeft duidelijk een hart voor bier.

Als ik dit hier allemaal lees heb ik zin om rap nog eens naar Gent te gaan.
Je mag me altijd mailen als je een gids zoekt Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2009 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

karl schreef:
ook een aanrader(kleine bierkaart, maar trappist van het schap) en gezellig: Café 't Floeren Foefke in de molenaarsstraat.

Inderdaad en met zicht op het Augustijnenklooster... Wink
Gaat wel pas 's avonds open ( ik dacht vanaf 19u? )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ambibrew
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2009 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is wel geen bier te verkrijgen, maar vergeet de St-Michielskerk niet te bezoeken. Ze werd in de middeleeuwen door de brouwersgilde opgericht! Een bierkerk om zo te zeggen. Dicht bij de Graslei en het Waterhuis.

@ Gerten, denk je nog eens aan mijn vragen voor onze degustatie?
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2009 2:18 pm    Onderwerp: aperitiefconcert Reageer met quote

Volgende zondag (8 nov) kan je als afsluiter voor de Oost-Vlaamse biermaand het gratis aperitiefconcert meemaken (in 't Vleeshuis denk ik)
en nadien is er Deus het champagnebier van Bosteels...

meer info via AVS.be
of www.jaarvanhetbier.be
en wellicht ook op www.levenindebrouwerij.be

groeten
Geroen (die ook in Gent geweldig graag vertoeft)

in café Local. Start 16.30 uur.
Méér weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2011 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren een uitstapje in Gent gemaakt en halt gehouden aan Het Waterhuis aan de Bierkant. Leuk ingerichte keet, ruim, bovenverdieping gereserveerd voor niet-rokers, bediening OK. Zeker voldoende keuze op de kaart!

Minpuntje: de Orval die mijn vrouw had besteld kwam recht uit de koelkast en stond dus een graad of 10 te koud. Toegegeven, we hadden ook niet expliciet een kelderexemplaar besteld.

Als nieuwjaarsgeschenk tenslotte een 75 cl fles Mammelokker meegekregen, één van de drie huisbieren gebrouwen door Van Steenberge in Ertvelde. Weet iemand of dit originele bieren zijn, en zonee wat de moederbieren zijn van hun huisbieren?
Naar boven
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2011 12:24 pm    Onderwerp: vervolg Reageer met quote

Excalibur schreef:
Gisteren een uitstapje in Gent gemaakt en halt gehouden aan Het Waterhuis aan de Bierkant.
Als nieuwjaarsgeschenk tenslotte een 75 cl fles Mammelokker meegekregen, één van de drie huisbieren gebrouwen door Van Steenberge in Ertvelde. Weet iemand of dit originele bieren zijn, en zonee wat de moederbieren zijn van hun huisbieren?

Beste Excalibur. Gezien de reputatie van Het Waterhuis aan de Bierkant
heb ik het vermoeden dat alle huisbieren eigen bieren zijn.
Maar over de 2 vanuit Ertvelde (Mammelokker en Klokke Roeland) zal Gerten -ook actief op dit forum- wél een eerlijk antwoord op geven.
(ik wit mijn eigen woorden: het is eventueel mogelijk dat één ervan een mengbier is)
Het Waterhuis aan de Bierkant is sinds jaar en dag één van de meest aanbevolen plaatsen voor de bierliefhebber !

in café Local. Start 16.30 uur.
Méér weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips Tijden zijn in GMT + 3 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: