Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

brouwerij les 3 fourquets

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Ontwikkelingen brouwerijen en bierfirma's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kamil
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 11:01 pm    Onderwerp: brouwerij les 3 fourquets Reageer met quote

Ik had eens een vraagske.
brouwerij les 3 fourquets is destijds opgericht door brasserie d'achouffe. Is deze nu ook in handen van Duvel-Moortgat? En zoniet, wie is/zijn dan de eigenaar(s)?
Tijdens tournee generale gingen ze daar proefbrouwen met Pierre Gobron en de brouwmeester van Duvel-Moortgat.

mvg
Kamil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 2:48 pm    Onderwerp: Nee Reageer met quote

Kamil

voor zover ik weet hebben Pierre Gobron en Chris Bauweraerts
van Achouffe destijds bij de overname een goed akkoord kunnen bekomen
dat ze als hobby mogen verder blijven brouwen (met een jaarlijkse limiet van 1.000 hectoliter) in les 3 fourquets.
Hun bekendste product daar dat in de betere drankenhandel te vinden is heet Lupulus. (een lekkere kruidige tripel)

Daar kunnen ze naar hartelust expirimenteren.
Beide partners blijven goed samenwerken dus.
Dit is een uitstekende locatie om een klein proefbrouwsel te maken,
vandaar dat Moortgat met Jean en Ray eerst naar ginder is gereden
om er iets uit te proberen.

Op die manier kwam de naam en de bieren v Achouffe ook in beeld...
maar ik geloof dat er vroege ook een artikel hierover in de zytholoog
(ht aanbevolen driemaandelijks tijdschrift dat elk lid van een lokale vereniging ontvangt) is verschenen
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
kamil
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dus als ik het goed begrepen heb zit les 3 fourquets ook bij moortgat.
(de belgische brouwerijenlijst moet dan ook nog aangepast worden)

mvg
Kamil
Naar boven
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 6:09 pm    Onderwerp: nee Reageer met quote

Kamil, mijn eerste antwoord had ook als titel NEE

Dit ook terug want les 3 fourquets moet je onafhankelijk beschouwen
is in feite het "nieuwe" aparte brouwerijtje van de oprichters (de succesvolle heren) van La Chouffe en co.
Iedereen is daar welkom ook Moortgat.
Nu iets duidelijker ?

Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 8:55 pm    Onderwerp: Re: nee Reageer met quote

Geroen bierfanaat schreef:
Kamil, mijn eerste antwoord had ook als titel NEE

Dit ook terug want les 3 fourquets moet je onafhankelijk beschouwen
is in feite het "nieuwe" aparte brouwerijtje van de oprichters (de succesvolle heren) van La Chouffe en co.
Iedereen is daar welkom ook Moortgat.
Nu iets duidelijker ?

Geroen.

Geroen, ben jij heel zeker dat Chris Bauweraerts nog iets met Gouvy/3 Fourquets te maken heeft? Pierre Gobron wis en zeker, maar Chris...?
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chris Bauweraerts heeft al zijn aandelen (50%) vorig jaar verkocht aan Pierre Gobron die nu dus helemaal alleen eigenaar is van Les3Fourquets.

En deze brouwerij is inderdaad totaal onafhankelijk van Duvel-Moortgat. Het enige dat ze moeten beperken is het brouwvolume. Dit mag niet meer worden dan 1.000 HL

Luc
Naar boven
Philippe
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2009 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

pierre Gobron heeft dit jaar zijn brouwerij verder uitgebouwd met extra tanks en een volledige bottlelijn

http://www.facebook.com/photo.php?pid=225512&l=13ba34905b&id=1561906814

- Bottle machines oa CIMEC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Spikeman

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2010 10:52 pm    Onderwerp: heropening restaurant Reageer met quote

Wel de familie Gobron heeft nieuwe uitbaters gevonden voor de 'bistro' die verbonden is met de brouwerij . Mensen uit Oostakker die sinds 2009 in Honvelez een nieuw leven begonnen zijn . David deed al enige tijd de nederlandstalige rondleidingen en gaat nu met zijn vrouwtje de bistro runnen .
In de bistro kan je 3 bieren van't vat proeven : natuurlijk de Lupulus blond , de Fourquette (Ardense witte van 4,5) alsook van la Bleuette (biertje op basis van bosbessen) eventueel te combineren met een bezoek aan de brouwerij met degustatie van dit alles voor 5 eurokes/persoon (vanaf 5 6 personen)
Opening 2 juli 2010 en verder alle weekends tot het eind van het jaar . Op zondag ook ontbijt te verkrijgen heb ik vernomen .
Verdere info op de site http://www.lupulus.be en een nieuwe voor de bistro http://www.bistroles3fourquets.be/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
DaGro

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 10:13 pm    Onderwerp: Les3fourquets Reageer met quote

Hoi medeleden bierliefhebers,

Fijn hier iets over ons te mogen lezen. Wij hebben idd de Bistro les3fourquets opnieuw geopend, dan wel in eigen beheer ...

Doch ik zou graag enkele kleine zaken willen rechtzetten ... Deze info komt uit eerste hand gezien Pierre een personlijk goede vriend is geworden en ik, zoals Spikeman zei, de nederlandstalige visites in de (micro)brouwerij verzorg (en ook de bijhorende degustaties natuurlijk)

Pierre en Chris komen idd nog goed overeen, maar hebben op professioneel vlak bijna niets meer met elkaar te maken.
Les3fourquets (L3f) is totaal onafhankelijk en heeft dus niets met de groep Moortgat/Duvel te zien. Dit neemt niet weg dat de onderlinge contacten nog steeds goed zijn!
Er is destijds wel een akkoord gemaakt dat L3f niet meer dan 1500 HL (en geen 1000) mag brouwen gedurende de eerste 5 jaar na de overname. Er wordt hier niet als hobby gebrouwen en gexperimenteerd, L3f is een waardige brouwerij met een zeer goede afzet (60% wordt gexporteerd naar Noord-Itali, een deel gaat naar Zwitserland, een deel wordt in Belgi verkocht, onze noorderburen geraken ook in de ban en alle nodige info is doorgestuurd naar de Food and Drug Administration in Texas (USA)).
Zoals je ziet is dit meer dan een uitstekende locatie om een proefbrouwsel te maken (Pierre gebruikte deze installatie destijds idd om proefbrouwsels te maken).
Het geheel L3f in Courtil is idd opgericht ten tijde van LaChouffe maar staat daar nu totaal los van.
De oorzaak van de onenigheid van L3f heeft niets te maken met de visie over de toekomst van het restaurant. Het liep gewoon totaal mis op vlak can uitbating. Vandaar dat Pierre de heropstart van de Bistro niet meer in eigen beheer wilde doen en wij dit nu als zelfstandigen doen.
Wij zijn ikzelf, David, en mijn echtgenote Eveline.
Wij zijn idd vanuit Oostakker naar hier verhuisd (juli 2008 ipv 2009) om eigenlijk een Chambre d'Htes op te starten in het huis dat we nu bewonen. Maar omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat de creatie van deze B&B niet kom doorgaan. Toen Pierre met de vraag kwam om de bistro terug te openen hebben we niet moeten twijfelen gezien Eveline hotelschool heeft gedaan. We zijn sinds 2 juli open en dit in de weekends. Eveline staat dus in de keuken en ik in de zaal/toog (dus een de bron van onze overheerlijke biertjes), versterkt door enkele lokale studenten.
En even voor alle duidelijkheid : het vroegere restaurant blijft gesloten ! Door het succes van de Lupulus wordt de vraag groter en is er extra ruimte nodig voor bureel en stockage. Vandaar dat het vroegere restaurant omgevormd is tot bureel (de vroegere bar) en de rest is opslagruimte.
De Bistro is elk weekend geopend vanaf vrijdagmiddag (11:30Hr), de keuken is doorlopend open tot 21u (zondag tot 20u) en sluit dagelijks rond middernacht ... de klanten die er dan zitten mogen rustig hun drankje nuttigen Wink
En dan nog effe een kleine dienstmededeling Wink : vanaf vorig weekend is de DONKERE LUPULUS van 't vat verkrijgbaar !!! Heerlijk !!! De Fourquettte (witte Ardense) is even op maar wordt n dezer terug gebrouwen. En wie de Bleuette nog wil proeven moet er snel bij zijn want 't (voorlopig) laatste vat is al halverwege !!!
Zo, dit was 't dan even vanuit de mooie Ardennen, ik kijk uit naar jullie reacties !!!

Have a nice Beeriode

Met immer vrolijke groet,

David - Bistro les3fourquets

PS : de website van de Bistro moet nog gemaakt worden (momenteel is 't een veredeld visitekaartje), maar gezien ik nu 7 dagen op 7 werk ... Hopelijk vind ik hier snel een oplossing voor Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Succes! Het zal nog even duren, maar bij een Ardens weekdje ga ik eens een bezoekje plannen.
VACAS
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2010 12:23 am    Onderwerp: doen Reageer met quote

zker doen, wij waren daar onlangs en prachtige dag beleefd ... met natuurlijk zr goed bier Smile zelfs de nieuwe 'bruine' Lupulus van 't vat
tstropke

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal eind deze maand de bistro ne keer keuren... En natuurlijk de verschillende producten van Lupules eens proeven... Verslag zal volgen. Very Happy
Naar boven
Spikeman

BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2011 6:16 pm    Onderwerp: bistro Reageer met quote

Beste bierliefhebbers tot mijn grote spijt moet ik meedelen dat de Bistro niet meer open is !! De uitbater , die hierboven nog een rechtzetting deed sukkelt met de gezondheid , slechte rug ! Vermelding staat trouwens op de facebookpagina van de bistro . Sad

http://www.facebook.com/group.php?gid=116401471735864&v=wall

Dus uitstapjes ivm de brouwerij geen probleem maar enkel voor de bistro zou ik niet plannen .
Zodus als je de 'bruine' Lupulus van't vat wil degusteren moet je naar de Bierbeurs in Nijlen komen op 5 en 6 februari 2011 !! (Voor velen al een stuk dichterbij dan de bistro !!) Unieke kans want niet te koop in de winkels wel bij ons !! Btw de 'blonde' is er ook weer bij ! Razz

http://www.gullebierdagennijlen.be/
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Ontwikkelingen brouwerijen en bierfirma's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: