Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Hoegaarden terug naar Hoegaarden
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 10:13 am    Onderwerp: Hoegaarden terug naar Hoegaarden Reageer met quote

Toch wel groot nieuws: Inbev gaat de productie van Hoegaarden terug naar Hoegaarden brengen. Waarschijnlijk omdat er absoluut geen kwaliteitsproblemen waren in Jupille en omdat alles vanaan het begin perfect liep. Twisted Evil

http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=148&g=on&s=0&r=0&x=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, onze voorzitster Leen
had mij dit ook al gemeld

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Vlaams-Brabant/070910_InBev_Hoegaarden
maar het echte witbier van Hoegeaarden,
wordt nooit meer zoals het in de jaren tachtig
terug in het leven werd geroepen denk ik

met biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Brouwer Vlam
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer goed nieuws, maar je kan dit wel moeilijk een overwinning noemen voor de protestacties of voor de vakbonden.

Ze hadden gewoon ruimte nodig in Jupille.

SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brouwer Vlam schreef:
Zeer goed nieuws, maar je kan dit wel moeilijk een overwinning noemen voor de protestacties of voor de vakbonden.

Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze er in Jupille niks van bakten. Cool
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:

En als er al gebakken werd, was het zeker aangebrand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Brouwer Vlam schreef:

Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze er niet in slaagden dezelfde kwaliteit te bekomen in Jupille. Zever in pakskes als ge 't mij vraagt. Met hun know-how en hun technische mogelijkheden Rolling Eyes Question

Nu ja, het zal me worst wezen waar ze het brouwen. Ik ben niet meteen een witbierdrinker.

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
March schreef:
Brouwer Vlam schreef:

Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze er niet in slaagden dezelfde kwaliteit te bekomen in Jupille. Zever in pakskes als ge 't mij vraagt. Met hun know-how en hun technische mogelijkheden Rolling Eyes Question

Wat is het dan?

-Toch zwichten voor het protest en imago oppoetsen? Dat heeft toch geen deuk gekregen zeker, hoe zouden we erbij komen.

-Of een nieuwe manager of accountant en ineens is het toch rendabel om in Hoegaarden te brouwen? Eveneens Rolling Eyes zelfs al zou het waarheid zijn.

-Of was het van de zomer te dorstig weer, en zagen ze ineens in dat extra capaciteit geen kwaad zou kunnen?
pvt
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik lees in DE TIJD:
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen/consumptie/artikel.asp?Id=3193475

"De groep schrijft de nu aangekondigde investeringen toe aan het 'wereldwijd succes van de Belgische InBev-merken'. Stella Artois is in de hele wereld meer en meer geliefd als luxepils. Onder meer de distributie-overeenkomst met Anheuser-Bush voor de Verenigde Staten draagt daartoe bij. Het witbier Hoegaarden verovert volgens de groep de hele wereld en ook de nieuwigheid Hoegaarden Rose is veelbelovend. Jupiler, de favoriete pils van de Belgen, verovert gaandeweg ook Nederland."

Maar om te weten of dit de waarheid is, of een verhaaltje dat men aan de journalisten probeert te verkopen, gaan we nog even moeten wachten, denk ik. Als er koppen rollen binnen enkele maanden, dan was de beslissing om Hoegaarden naar Jupille te brengen een miskleun. Als alles blijft bij het oude, kan er een kern van waarheid in het verhaal zitten.
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 7:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar om te weten of dit de waarheid is

natuurlijk is dit de waarheid...

bij de giganten (brouwerijen) moet je toch niet denken dat die kijken naar die Belgische markt... de wereld dat telt en wij 'domme' belgen zijn maar de mug op een olifant.

Inderdaad is Stella in de US een gigantisch succes. Alleen is in de distributieovereenkomst met Anheuser-Bush duidelijk vermeld dat het om een 'aoc' moest zijn.Bedoelend dat de stella van uit Belgie moest komen. Dit is trouwens het succes van Heineken. Die jaarlijks tienduizenden containers over de plas zend. Door dit overwacht succes van Inbev komt het hen goed uit om de Hoegaarden terug naar Hoegaarden te zenden, de jupiler die gebrouwen werd in Leuven naar Jupille te verplaatsen om zo meer capaciteit voor de Stella in Leuven te hebben.
Als ze dus op die manier 10% van de Heineken kunnen afsnoepen dan is dit al de jaarcapaciteit van Hoegaarden...

Als ze al ergens gemist hebben bij Inbev... dan is dit alleen dat ze nooit verwacht hebben dat hun bierverkoop zo snel zouden groeien.
Dus van koppen rollen is er helemaal geen sprake!

Trouwens na al die jaren negatief reacties ten overstaan van Inbev...
zij zorgen immers dat Belgie ginds over de plas op de kaart blijft staan
Made In Belgium!!! Ook goed voor vele andere brouwers (kleinere brouwers moest ik er niet bij zetten zekers Embarassed )

aan alles is er een positieve kant... soms is er wat geduld nodig om het te zien!

Johan b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
MmmmBier
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="johan b."]
Quote:
Made In Belgium!!! Ook goed voor vele andere brouwers (kleinere brouwers moest ik er niet bij zetten zekers Embarassed )

aan alles is er een positieve kant... soms is er wat geduld nodig om het te zien!

Johan b.

Eindelijk iemand die de waarheid verteld.
Mooi gesproken Johan !
bl
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
Quote:
Maar om te weten of dit de waarheid is

natuurlijk is dit de waarheid...

bij de giganten (brouwerijen) moet je toch niet denken dat die kijken naar die Belgische markt... de wereld dat telt en wij 'domme' belgen zijn maar de mug op een olifant.

Inderdaad is Stella in de US een gigantisch succes. Alleen is in de distributieovereenkomst met Anheuser-Bush duidelijk vermeld dat het om een 'aoc' moest zijn.Bedoelend dat de stella van uit Belgie moest komen. Dit is trouwens het succes van Heineken. Die jaarlijks tienduizenden containers over de plas zend. Door dit overwacht succes van Inbev komt het hen goed uit om de Hoegaarden terug naar Hoegaarden te zenden, de jupiler die gebrouwen werd in Leuven naar Jupille te verplaatsen om zo meer capaciteit voor de Stella in Leuven te hebben.
Als ze dus op die manier 10% van de Heineken kunnen afsnoepen dan is dit al de jaarcapaciteit van Hoegaarden...

Als ze al ergens gemist hebben bij Inbev... dan is dit alleen dat ze nooit verwacht hebben dat hun bierverkoop zo snel zouden groeien.
Dus van koppen rollen is er helemaal geen sprake!

Johan b.

DUS- de (kleine?) brouwers hier zitten er niks mee meer mee in dat in Leuven meer bankiers zitten dan brouwers? Hmmm.
Alles is ineens koek en ei?

Misschien dat we de Hoegaarden Speciale toch maar weer uit de kast halen met het Kerstbierfestival ? En mag ik terug Hoegaarden en Leffe drinken, als ik dat zou willen? Eigenlijk was heel die actie http://www.zythos.be/acties/actie-inbev/verliest.html toch maar een aanval op de goedmenende exportreus die de weg effent voor de kleintjes? Nu ben ik niet meer mee.
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het leuk dat op vrtnieuws.net dit artikel bij economie staat en niet bij cultuur of iets dergelijks Laughing
Het had natuurlijk ook bij 'buitenland' of 'politiek' kunnen staan Cool

evenmuggeziftenkanookgeenkwaad
Naar boven
MmmmBier
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 8:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Eigenlijk was heel die actie http://www.zythos.be/acties/actie-inbev/verliest.html toch maar een aanval op de goedmenende exportreus die de weg effent voor de kleintjes.

Je slaat spijkers met koppen March.
Je belicht daar meteen n van InBev's meest positieve kanten. Het is nml zo dat InBev idd Belgi op de internationale bierkaart heeft geplaatst. De kleinere Belgische artisanale brouwerijen zijn daarmee in het kielzog meegezogen, waardoor ze idd mee kunnen profiteren van dit succes. Johan weet maar al te goed waarover hij spreekt !!!
Pas op, het is niet al koek en ei wat betreft InBev. verre van ...
bl
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

MmmmBier schreef:
March schreef:
Eigenlijk was heel die actie http://www.zythos.be/acties/actie-inbev/verliest.html toch maar een aanval op de goedmenende exportreus die de weg effent voor de kleintjes.

Je belicht daar meteen n van InBev's meest positieve kanten. Het is nml zo dat InBev idd Belgi op de internationale bierkaart heeft geplaatst. De kleinere Belgische artisanale brouwerijen zijn daarmee in het kielzog meegezogen, waardoor ze idd mee kunnen profiteren van dit succes. Johan weet maar al te goed waarover hij spreekt !!!
bl

Dat hierboven was sarcastisch bedoeld mmmmbier.
MmmmBier
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2007 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
MmmmBier schreef:
March schreef:

bl

Dat hierboven was sarcastisch bedoeld mmmmbier.

Een sarcasme die een merkwaardige waarheid inhield.
bl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: