Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

belgische brouwers organiseren...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 10:42 am    Onderwerp: belgische brouwers organiseren... Reageer met quote

De belgische brouwers organiseren samen een actie voor het goede doel op het komende Zythos BierFestival!

SNEL! WAT ZIJN AB, KOTK, ZBF EN BBCI ?

Niet gevonden? We zullen U stap voor stap bij de hand nemen om het licht te zien. Wij, dat zijn Johan Brandt en Urbain Coutteau. Respectievelijk brouwmeesters voor de Regenboog en voor de Struise Brouwers. Gezien onze bezigheid, is het niet verwonderlijk dat wij mekaar virtueel tegenkwamen op het BBCI. Dit staat voor Belgisch BierCaf Index, en is het forum van de bierliefhebbers van Zythos. (Daarmee is het eerste barbarisme opgelost!) Gezien tussen pot en pint, al dan niet virtueel, de zaken veel vlotter gaan, is het niet te verwonderen dat er tussen beide artisanale brouwers een verregaande samenwerking tot stand kwam.

Zoals U wellicht weet, is Zythos ook verantwoordelijk voor een jaarlijks festival: jawel, ZBF. En nu is het festival in 2007 in zekere zin een echt vernieuwend gebeuren, gezien het, in overeenstemming met een verheugende trend, geheel rookvrij zal zijn. Dat vonden wij, die het niet zo ophadden met al die rookwalmen, z positief, dat we meenden dit te moeten ondersteunen. En hoe beter dan door positief door te denken? Is het niet zo, dat roken schadelijk is voor de gezondheid, en zelfs kanker kan veroorzaken? Dat, terwijl ons artisanaal product, bier, in kleine hoeveelheden genoten, zelfs erkend is als gezond.

Dus kwamen wij vanzelf uit bij KOTK, het magnifieke initiatief dat staat voor Kom Op Tegen Kanker. We willen dit laten zien op het rookvrije ZBF zelf: we willen ervoor gaan, per betaalde consumptie op het festival, 0,1 Euro af te staan aan de actie. De Liga tegen Kanker heeft ons initiatief reeds erkend, en we zijn van wal gestoken door onze collegas aan te schrijven om mee in de boot te stappen. Hwel, de brouwwereld kan best sympathiek zijn
en je kan dit best merken aan de uitgebreide deelnemerslijst hieronder die nog steeds aangroeit.

We verenigden ons dus onder een noemer die aangeeft wat we zijn: AB, Artisanale Brouwers, die meer willen dan alleen maar bier verkopen. Noblesse oblige! We vinden het fantastisch deze gelegenheid te gebruiken om een geweldig idee te helpen verwezenlijken, en zijn ervan overtuigd dit met alle brouwers te kunnen doen slagen.

Brouwerij Slaghmuylder,
Brouwerij Van Steenberge,
Brouwerij Boon,
Brouwerij Roman,
Brouwerij De Ryck,
Brouwerij Westmalle,
Brouwerij de Glazen Toren,
Brouwerij Het Anker,
Brouwerij De Cam,
Brouwerij Palm,
Brouwerij Hanssens,
Brouwerij Bosteels,
Brouwerij Slaapmutske,
Brouwerij Van Eecke,
Brouwerij Leroy,
Brouwerij Val Dieu,
Brouwerij Caracole,
Brouwerij Lefbvre,
Brouwerij Dupont,
Brouwerij Malheur,
Brouwerij Achouffe,
Brouwerij Les 3 fourguets,
brouwerij De Cazeau,
Brouwerij Fantome,
Brouwerij De Troch,
Brouwerij Huyghe,
Brouwerij Dilewyns,
Brouwerij Van den Bossche,
Brouwerij X,
Brouwerij Hofbrouwerijke,
Brouwerij Het Alternatief,
Brouwerij Alvinne,
Brouwerij de Halve Maan,
Brouwerij De Struise Brouwers,
Brouwerij De Regenboog,

Tevens ook met de sympathie van het Zythos Festivalteam.

Voor ons is het duidelijk, verwittigen uw familie, vrienden en kenissen en breng ze allen mee om samen het glas te heffen voor het goede doel!

Voor het goede doel is er GEEN onderscheid tussen brouwers en bierfirmas. Samen gaan we ervoor !!!

Laatst aangepast door johan b. op Di Jan 23, 2007 7:35 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
tim
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dit echt een schitterend initiatief!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Masterkaaischuimer
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat, een prachtige campagne. En aangezien mijn bezoek al vast ligt ga ik met plezier enen extra drinken om kotk te steunen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Amai, wat een ongelooflijk prachtig initiatief !!!!
Mijn dank aan Johan en Struise Witte om dit op te zetten.

Ook een prachtige poster met idd vl deelnemers !
Proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chapeau mensen!
De samenwerking tussen iedereen -op dit, maar ook op veel andere vlakken- is hartverwarmend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Drinken voor het goede doel, dat we dat nog mogen meemaken!

Knap initiatief mannen.

Manuel
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

dank U, toch plezierig om positieve reacties te krijgen.

Eigenlijk is het wel uniek om

a) zowel vlaamse als waalse brouwerijen werken samen ten voordele van het goede doel!

b) een organisatie binnen een andere organisatie. maw zythos organiseert het bierfestival. Wij, brouwers, organiseren het Kom op tegen Kanker actie. Wat dus alleen een pluspunt voor iedereen kan zijn.
En het gaat niet om meer te drinken maar om samen te proeven, maw allemaal sam voor het goede doel!

c) moesten we nu allen samenwerken in positieve zin, opbouwend... dan kan ZBF 2007 niet anders dan een grandioos succes worden.
ZBF 2007 wordt anders!

Wij brouwers gaan er voor... hopelijk 1000 den bierliefhebbers ook.
Men zegge het voort !

namens alle deelnemende brouwers

Johan b.
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Johan, wordt er iets gedaan om de deelnemende brouwers kenbaar te maken, bv badge, T-shirt, blad in de stand of iets dergelijks?

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Johan, wordt er iets gedaan om de deelnemende brouwers kenbaar te maken, bv badge, T-shirt, blad in de stand of iets dergelijks?

we werken eraan...

en uiteraard... alle goeie ideeen om deze actie nog geslaagder te maken zijn steeds welkom.

Johan b.
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 9:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het festivalteam werkt aan het festivalboekje (nog net op de valreep de proefbeschrijvingen van onze bieren doorgemaild). Kan er in het boekje geen vermelding gemaakt worden van de actie + bv bij de deelnemende brouwerijen het logo van KOTK. 't Is maar een idee, het lijkt me de makkelijkste manier aangezien iedereen zo'n boekje in zijn handen neemt.

Glenn c
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 9:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

geen paniek Glenn

het is mij inderdaad beloofd dat dit in het boekje zou vermeld worden.
Hoe precies, dit weet ik niet.
Er zou ook een soort van intro artikel komen, eveneens op de zythos site.
Ik ben zelf benieuwd wat en hoe.

er word dus aan gewerkt....

Johan b.
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 1:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is een voorproefje van de promotiefolder, logos groeien nog aan, er wordt verder gewerkt aan compositie en resolutie. Alle ideen zijn steeds welkom op infoNOSPAM@ab-ba.info en/of johanNOSPAM@ab-ba.info .

U kan dit project een grote en onvergetelijke dienst bewijzen door rechts te klikken op de folder, u slaat het doel op in uw map afbeeldingen, vervolgens de jpeg als bijlage via uw adressenbestand naar vrienden en collega's sturen. Nog straffer, gewoon kopieren en plakken op het blad van uw email ontvanger, wie hem ontvangt, ziet hem meteen...

Heeft u het niet zo begrepen op mail toestanden, misschien kan uitprinten wel en de folder ergens op een zichtbare publieke plaats hangen?

De opkomst zou wel eens groter kunnen zijn dan verwacht.

Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tot welke fantastische resultaten een actie met goed doel niet allemaal toe leiden kan!

Deze morgen ontving ik een uiterst aangename mail om lezen. Om een lang verhaal kort te maken, Chris Bauweraerts van de bekende Achouffe brouwerij had vorige dag zitten keuvelen tussen pot en pint met Jules Coolen, zaakvoerder van de al even bekende BBC (lees Box and Beermat Company).

Er wordt in de brouwwereld momenteel nogal wat gepraat over de AB-BA actie voor Kom op tegen kanker wat doorgaat per 3 en 4 maart op het volgende rookvrije Bierfestival ZBF te Sint-Niklaas. Zodoende ging het gesprek tussen beide vrienden duidelijk over AB-BA en wist Chris Bauweraerts, in 2 woorden, steun te vinden bij Jules Coolen, voor de gratis productie van 7.500 biervilten recto verso alstublieft en dan nog eens in vier kleuren druk. Dit alles om onze actie te steunen!

Ik was sprakeloos, kippenvel overmeesterde mijn huid en ik kreeg het gelijk heel warm van binnen. Vijf minuten later sloeg dit zalige gevoel over in koud zweet, de conditie om dit extra initiatief te verwezenlijken kwam hard aan, de twee zijden van het viltje moesten vandaag nog digitaal gecreerd worden en opgestuurd worden naar de drukkerij. Wauw wat een uitdaging!

Bij sommige zaken kan ik geweldig treuzelen, deze keer vergat ik te eten, zowel s middags als deze avond, bezeten door grafisch geweld, ging ik met mijn klavier en muis te keer.

Oef, na 10 uur aan n stuk door zweten en zwoegen, is het gelukt, ze zijn ervandoor, op naar de drukkerij. Ja, AB-BA is de gelukkige eigenaar van een origineel bierviltje! Natuurlijk was ik niet alleen, ik kreeg hulp van Johan, die me geweldig assisteerde en de Amerikaanse striptekenaar, Bill Coleman. Hij gaf zijn steun ook aan de actie, hij stuurde ons deze namiddag een originele tekening voor op het viltje, wijzend naar de zwoegende brouwer.

Urbain

Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 7:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Da's mooi!
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dik in orde gasten, knap werk.

Urbain, ge zijt misschien wel vergeten te eten, maar ik hoop dat ge toch op tijd een goed glas bier gedronken hebt, beetje vloeibare voeding kan wonderen doen voor het creatieve brein Laughing

Glenn c
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: