Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Westvleteren wijzigt verkoopprocedure

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2006 2:56 pm    Onderwerp: Westvleteren wijzigt verkoopprocedure Reageer met quote

Vandaag op teletekst:

RESERVEREN VOOR AANKOOP TRAPPIST

Vanaf eind september zal het niet meer
mogelijk zijn om zonder reservatie
trappist te kopen in de
Sint-Sixtusabdij van West-Vleteren.

Daarmee verdwijnt de lange rij
wachtenden die soms al van 's morgens
vroeg staat aan te schuiven.

Voortaan moeten kandidaat-kopers
telefonisch reserveren. Ze krijgen dan
een nummer toegewezen.

Er is maar een beperkte productie en
de trappisten brouwen enkel om in hun
levensonderhoud te voorzien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 7:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Meer details in Het Laatste Nieuws vandaag. De nieuwe regeling gaat in op 25 september. Wanneer je belt om bier te bestellen moet je je naam en het kenteken van je wagen opgeven. Volgens het artikel is het de bedoeling van de paters om meer mensen de kans te geven hun bier te kopen. Als je tussen de regels leest, doet dat vermoeden dat er zeker een strikte beperking zal zijn op het aantal kratten dat je zal kunnen kopen.

Manuel
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 7:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet nog steeds zo dat verschillende inwoners van Westvleteren
(die waarschijnlijk gemakkelijker aan het bier geraken, zoals in Westmalle) een mooie voorraad in hun garage staan hebben. Waar vooral dan de cafuitbaters in gans belgi van profiteren om toch Westvleteren op hun kaart te kunnen zetten?

De cafuitbater gaat toch niet elke maand een dag camperen voor de abdij om een bak mee naar huis te nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 8:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de indruk dat het aanbod in caf's serieus is teruggelopen. Vooral op ebay wordt nu grof geld verdiend met Westvleteren. Misschien kan de nieuwe regeling ook wel een manier zijn om wat meer controle uit te oefenen. Meer dan een keer dezelfde nummerplaat opgeven per dag of enkele dagen na elkaar zou in ieder geval opvallen.

Manuel
Naar boven
jorisP
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Misschien kan de nieuwe regeling ook wel een manier zijn om wat meer controle uit te oefenen. Meer dan een keer dezelfde nummerplaat opgeven per dag of enkele dagen na elkaar zou in ieder geval opvallen.

Manuel

Opvallen? De nummerplaat wordt ingegeven in de computer, en komt er dadelijk uit indien ze al die dag/week/maand aan de beurt is geweest. Indien dit het geval is, nogabollen.
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 9:54 am    Onderwerp: Re: Westvleteren wijzigt verkoopprocedure Reageer met quote

Manuel schreef:
Daarmee verdwijnt de lange rij
wachtenden die soms al van 's morgens
vroeg staat aan te schuiven.

Laten we nog eens gezellig nagenieten van die ellenlange rij:
http://groups.yahoo.com/group/belgianbeer/message/8129
Al bij al toch een leuke en vooral onvergetelijke ervaring..........
proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jorisP schreef:
Manuel schreef:
Misschien kan de nieuwe regeling ook wel een manier zijn om wat meer controle uit te oefenen. Meer dan een keer dezelfde nummerplaat opgeven per dag of enkele dagen na elkaar zou in ieder geval opvallen.

Manuel

Opvallen? De nummerplaat wordt ingegeven in de computer, en komt er dadelijk uit indien ze al die dag/week/maand aan de beurt is geweest. Indien dit het geval is, nogabollen.

Ja jongens, t'is van da of zover. Het Ministerie van Economische zaken heeft vandaag, de volledige lijst met nummerplaten in handen. Bij de nummerplaten die veelvuldig weerkeren in die lijst en waarvan blijkt dat de houder van deze nummerplaat zelfstandig is, wordt een controle verricht op kasverkoop, aankoop en stock.

Deze informatie bezit ik uit eerste hand van een biershop die klant is bij ons en die gisteren dergelijke controle onderging.

Een gewaarschuwd man is er twee waard.

Ps : Flauw van de paters van West Vleteren om zich met dergelijke zaken bezig te houden.
Naar boven
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat veelvuldig weerkeren zal tegenwoordig ook slechts 1 maal per maand zijn aangezien je tegenwoordig maar 1 maal per maand per nummerplaat mag bestellen.

Ik begrijp het wel dat ze de druk willen verminderen: ze krijgen per 5 dagen (als er een bier gereserveerd kan worden) ongeveer 40 000 oproepen naar hun telefoonnummer.

bon, enkel door zulke maatregelen krijg je die hype een beetje teruggedrongen....
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:
dat veelvuldig weerkeren zal tegenwoordig ook slechts 1 maal per maand zijn aangezien je tegenwoordig maar 1 maal per maand per nummerplaat mag bestellen.

er wordt gereserveerd op de nummerplaat van mijnheer, mevrouw, broer, zus en zo komt men dan toch aan de nodige bakken...

Kevin schreef:
Ik begrijp het wel dat ze de druk willen verminderen: ze krijgen per 5 dagen (als er een bier gereserveerd kan worden) ongeveer 40 000 oproepen naar hun telefoonnummer.

een betalend nummer misschien... zou wat kunnen helpen, zo eentje met automatische stem en menu's waarvan het 5 minuten duurd vooraleer je de keuze hebt gemaakt.

Kevin schreef:
bon, enkel door zulke maatregelen krijg je die hype een beetje teruggedrongen....

Ik krijg de indruk dat alle genomen maatregelen eerder dweilen is met de kraan open.

Laatst las ik een interview over de schandalige woeker winsten die sommigen maken via Ebay. Een idee zou kunnen zijn dat de paters dit zelf in handen nemen via "nu kopen" aan vast tarief, de ebay gekte zou vlug voorbij zijn.

Nummerplaten door geven aan economische zaken lijkt mij eerder een contra productieve maatregel die nogal zorgt voor negatieve reclame.
Naar boven
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 10:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Struise Witte schreef:

er wordt gereserveerd op de nummerplaat van mijnheer, mevrouw, broer, zus en zo komt men dan toch aan de nodige bakken...

klopt, dus als een zelfstandige dit toepast kan hij helemaal niet opgespoord worden door het ministerie.

Struise Witte schreef:

een betalend nummer misschien... zou wat kunnen helpen, zo eentje met automatische stem en menu's waarvan het 5 minuten duurd vooraleer je de keuze hebt gemaakt.

duurT.... Of 1 bak per wagen, zo zullen mensen verder dan een straal van 50 km wel thuisblijven

Struise Witte schreef:

Laatst las ik een interview over de schandalige woeker winsten die sommigen maken via Ebay. Een idee zou kunnen zijn dat de paters dit zelf in handen nemen via "nu kopen" aan vast tarief, de ebay gekte zou vlug voorbij zijn.

Nummerplaten door geven aan economische zaken lijkt mij eerder een contra productieve maatregel die nogal zorgt voor negatieve reclame.

is een mogelijkheid, een andere is de verkopers daarvan aanpakken. Juridisch zal dat dan weer moeilijker zijn
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:

duurT.... Of 1 bak per wagen, zo zullen mensen verder dan een straal van 50 km wel thuisblijven

Moet dat dan de bedoeling zijn? Dan raken mensen met een neus voor zaken van dichter bij makkelijker binnen (eventueel meerdere keren achtereen met de wagen van de vrouw, de zoon, de ....) om daarna hun bakken (in loten van een fleske of 3) op ebay te zwieren. Of om hun bakken met een kleine winst door te verkopen aan handelaars. Ik denk niet dat je de mensen die het ervoor over hebben om 100km te bollen voor een bakske of twee moet viseren.

Manuel
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:
klopt, dus als een zelfstandige dit toepast kan hij helemaal niet opgespoord worden door het ministerie.

Onze klant had verschillende wagens ingeschreven staan op zijn zaak , zo liep hij dus tegen de lamp...

Struise Witte schreef:
duurT....
Embarassed Embarassed
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Kevin schreef:

Moet dat dan de bedoeling zijn? Dan raken mensen met een neus voor zaken van dichter bij makkelijker binnen (eventueel meerdere keren achtereen met de wagen van de vrouw, de zoon, de ....) om daarna hun bakken (in loten van een fleske of 3) op ebay te zwieren. Of om hun bakken met een kleine winst door te verkopen aan handelaars. Ik denk niet dat je de mensen die het ervoor over hebben om 100km te bollen voor een bakske of twee moet viseren.

Manuel

ik deel je mening. Ik stel mij dan ook de vraag of het niet wijzer is de verkoop van je product zoveel mogelijk zelf onder controle te houden of deze markt op een gecontroleerde wijze te bedruipen. Zo wordt de kans voor sjoemelen en sjacheren ontmoedigd, dacht ik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: