Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Holemans stopt ermee [edit 2: Is overgenomen ]
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Two More Pints Please
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 8:59 am    Onderwerp: Holemans stopt ermee [edit 2: Is overgenomen ] Reageer met quote

Bierhandel Holemans uit Aarschot gaat de boel sluiten.
Momenteel zijn er plannen dat de andere drankencentrale uit de stad, Pelgrims, Holemans zou overnemen. Alles zou naar Pelgrims verhuizen en Holemans zou tegen de vlakte gaan om plaats te maken voor appartementsgebouwen.
Of Pelgrims het gamma speciaalbieren in de toekomst voortzet, is natuurlijk nog de vraag.
Wat de toekomst brengt voor de bieren Ne Kasseistamper en Ne Janneman, die gebrouwen werden voor Holemans, is ook niet duidelijk; maar waren beide bieren ondertussen al niet gevolueerd naar etiketbieren van Satan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat Ne Janneman Moinette blond was?
Alleszins jammer dat er weer een etalage voor kleine brouwers verdwijnt.
Gerten
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gerten schreef:
Alleszins jammer dat er weer een etalage voor kleine brouwers verdwijnt.
Gerten

Inderdaad jammer, aan de andere kant hebben wij diverse malen geprobeerd onze bieren via Holemans te verdelen. Gebrek aan interesse en plaats waren steeds de drijfveer voor het falen van enige wederzijdse samenwerking. Alhoewel wij er voor en door Deense klanten, regelmatig andere bieren aankochten. Het zat er dus waarschijnlijk reeds geruime tijd aan te komen, dacht ik zo een beetje ... Embarassed
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Da's toch wel slecht nieuws. Samen met Willems was Holemans de speciaalzaak die ik het meest bezocht. (Hoewel het nu al wel een tijdje geleden was.) Benieuwd of die andere drankenhandel de moeite wil doen om het ruime gamma te houden.

Manuel
Naar boven
jan68

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 9:40 am    Onderwerp: DRANKEN HOLEMANS STOPT ER NIET MEE Reageer met quote

Beste Liefhebbers,
JAN HOLEMANS hemself stopt ermee, na 68 jaar te zijn geworden mag hij nu toch wel de riem afleggen zeker.(wie doet het hem na ?)

Het is zo dat zijn zonen deze zaak blijven uitbaten samen met een overnemer.

Hopelijk zullen nu diegene die eerste berichten hebben geschreven eerst info vragen bij de bron en niet via via.

Diegene die graag bier lust is nog altijd welkom in Aarschot.
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit nu goed nieuw of slecht nieuws? Goed uiteraard, Holemans blijft bestaan en dat weten we uit goed ingelichte bron!! Van Holemans zelf (niet zo goed gezind uiteraard).
Slecht nieuws? Vergissen is menselijk maar als fouten zonder meer als waarheid aangenomen worden komt de geloofwaardigheid van ons forum wel lichtjes in het gedrang! Bron checken in de toekomst?

J.
Naar boven
Two More Pints Please
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verwijs naar de andere thread:
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?t=1021

Ik heb inderdaad mijn bronnen geloofd, zonder bij Holemans te checken, en daar ben ik inderdaad in de fout gegaan. Dat geef ik onomwonden toe. Het verhaal dat Jan doet, over zijn pensionering, was me al bekend, en ik heb me dus ook geen vragen gesteld toen het 'nieuws' gedetaileerd werd op de manier die ik postte.
Mijn ekskuses aan iedereen, vooral aan Jan, die ik verder veel sukses wens.
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:36 am    Onderwerp: Re: DRANKEN HOLEMANS STOPT ER NIET MEE Reageer met quote

jan68 schreef:
Beste Liefhebbers,
JAN HOLEMANS hemself stopt ermee, na 68 jaar te zijn geworden mag hij nu toch wel de riem afleggen zeker.(wie doet het hem na ?)

Dag Jan, 68 is wel een moment waar je serieus bij stilstaat om eerder van het leven te gaan profiteren dan inderdaad verder te werken. Onze Jo bvb. is er reeds 78 en hij ziet het niet zitten om te stoppen... hij is nog steeds gebeten door de bier microbe.

jan68 schreef:
Het is zo dat zijn zonen deze zaak blijven uitbaten samen met een overnemer.Hopelijk zullen nu diegene die eerste berichten hebben geschreven eerst info vragen bij de bron en niet via via.

Dit is nu eenmaal een forum, er kan wel eens foutieve informatie circuleren. Het zit hem wel zo dat iedereen hier wel het hart op de juiste plaats draagt. Fouten worden meestal recht gezet en excuses volgen.

Mogen wij aannemen dat jij bij de bron behoort? Indien zo, dan heb ik een vraag voor u. Is er een uitbreidingsstrategie voorzien in Aarschot door de overnemer?

jan68 schreef:

Vele bierliefhebbers uit Aarschot lusten ook graag "Pannepot" maar moeten kilometers ver om rijden, hopelijk komt daar ooit verandering in.

Vele biergroeten, Urbain.

Laatst aangepast door Struise Witte op Vr Nov 03, 2006 10:42 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:42 am    Onderwerp: Re: DRANKEN HOLEMANS STOPT ER NIET MEE Reageer met quote

jan68 schreef:
Beste Liefhebbers,

Het is zo dat zijn zonen deze zaak blijven uitbaten samen met een overnemer.

Hopelijk zullen nu diegene die eerste berichten hebben geschreven eerst info vragen bij de bron en niet via via.

Hartelijke dank voor de rechtzetting Jan !
METEEN IS DIT EEN GROTE LES VOOR ALLE POSTERS OM EENS GRONDIG NA TE DENKEN VOORALEER EEN POSTING VAN DIT FORMAAT OP DIT FORUM TE PLAATSEN !!!!
Gelukkig heb ik Dranken Holemans nog niet van de bierwinkel lijst geschrapt !!
http://www.belgianbeerboard.be/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=88888962
Proost,
Filip
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:52 am    Onderwerp: Re: DRANKEN HOLEMANS STOPT ER NIET MEE Reageer met quote

Trappist schreef:
METEEN IS DIT EEN GROTE LES VOOR ALLE POSTERS OM EENS GRONDIG NA TE DENKEN VOORALEER EEN POSTING VAN DIT FORMAAT OP DIT FORUM TE PLAATSEN !!!!

Niet overdrijven Filip, er werd nu ook weer geen moord gepleegd en "Two More Pints" heeft zijn excuses reeds aangeboden. De zaak verder opblazen heeft dus geen zin. Bronnen checken is dus belangrijk. Er is natuurlijk nooit geen rook zonder vuur. In hoeverre is de post van "Two more pints" correct of niet correct? De rechtzetting van Jan haalt maar gedeeltelijk aan wat er niet correct is, wil dat dan zeggen waar hij niet over spreekt, dat deze overige informatie dan wel correct is? Ne Kasseistamper en Ne Janneman is dat nu etikettenbier van Satan of is "Ne janneman", "een moinette blond" zoals gerten beweerd? Zelfde lokatie, zelfde naam, zelfde gamma?

Duidelijkheid brengen is mijn boodschap, Jan68 die me in kopie leest, kan ons daarover dus graag aub wat informatie over bezorgen. Andere lezers mogen dit uiteraard ook doen maar liefst niet allemaal tegelijkertijd he...

EDIT om 18 u30 : ... wat nu ook weeral niet wil zeggen dat jullie moeten wachten tot ik met pensioen ben! Crying or Very sad

EDIT 4/11 in de morgen : of er heerst een informatiestop? Wink
EDIT 5/11 ergens in de namiddag : de stilte overheerst Cool

Trappist schreef:
Gelukkig heb ik Dranken Holemans nog niet van de bierwinkel lijst geschrapt !!

Gelukkig Filip, het ware inderdaad een drama geweest!

fritesmayonaise Proost, UrbaindiedeeersteTsjeesesop33clflesaanhetproevenisopzijnnuchteremaag
Naar boven
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het wordt verwarrend: verschillende bronnen geven verschillende resultaten.
Op o.a. De Limburgse Biervrienden wordt Ne Janneman gebrouwen bij brasserie La Rochefortoise( tot 2002)
Op proud2beBelgian is het brasserie d'Achouffe en op de site van de Aarschotse Bierwegers(en die zouden het toch moeten weten!) komt het bier dus van Dupont.
Gerten
Naar boven
Brouwer Vlam
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 7:35 am    Onderwerp: Re: DRANKEN HOLEMANS STOPT ER NIET MEE Reageer met quote

Trappist schreef:

Meneer de moderator, in de omschrijving van de rubriek 'biernieuws' staat nochtans letterlijk 'De laatste roddels over bier en brouwerijen'. Als we iedere posting moesten verifieren, dan zouden we niet veel roddels meer over hebben.

PS. Filip dit is natuurlijk met een Wink he.

SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
jan68

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen,
Eerst en vooral wil ik effe klaarheid brengen over de bieren janneman en kasseistamper.
Wat betreft de janneman:
Oorspronkelijk is het bier afkomstig van brij achouffe wel een origineel brouwsel samen met het bier uit baarle hertog van het brouwershuis.

Daar de brouwerij ACHOUFFE steeds meer groeide moesten wij ook extra aankopen op den duur was dat voor ons niet meer haalbaar en zijn wij overgestap naar brouwerij ROCHEFORTOISE te Eprave.Door sluiting van voorgaande brouwerij moesten wij weeral zoeken naar een brouwerij die
ongeveer onze janneman zou kunnen brouwen,doch de volume's waren te groot,naarvenant de vraag.dus is het de blonde moinette geworden.

Wat betreft de kasseistamper SATAN GOLD is het moederbier.
Hopenlijk u hiermee duidelijk te zijn geweest.
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 12:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Jan,

van harte dank voor deze verduidelijking. Ik heb gezien dat "Holemans" weldra een eigen website zal hebben, de expansie zit er dus duidelijk in.

Vele biergroeten,

Urbain
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Struise Witte schreef:
Dag Jan,
van harte dank voor deze verduidelijking. Ik heb gezien dat "Holemans" weldra een eigen website zal hebben

Urbain, ik dacht dat de site alreeds een feit is.
http://users.pandora.be/dvt/holemans.htm
Of komt er een gloednieuwe site aan ?

Proost,
Lap.... nog maar eens wat gratis reklame voor Holemans 666
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: