Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Nieuwe Bieren bry. De Regenboog
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 6:31 pm    Onderwerp: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

Brugse brouwerij De Regenboog heeft twee nieuwe bieren gebrouwen.
Ik kan nu al zeggen: Het zijn twee topprodukten geworden.
Beiden 10vol% sterk. 't Smisje Dubbel IPA en 't Smisje Catherine The Great Imperial Stout.
Ik heb beide bieren (inclusief het Mesopotamisch bier) gedegusteerd op het tijdelijk terras op de oprit van de brouwerij. Een fantastische ervaring !
Foto's + commentaar via http://www.belgianbeerboard.be/index.php?option=com_content&task=view&id=225
Nog iemand deze bierwonderen geproefd? Ik vond ze in ieder geval fenomenaal, zelfs revolutionair hier in Belgenland.
Proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Catherine heb ik hier wel in de kelder staan, maar nog niet geproefd... Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 9:21 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

Trappist schreef:
Brugse brouwerij De Regenboog heeft twee nieuwe bieren gebrouwen.
Ik kan nu al zeggen: Het zijn twee topprodukten geworden.
Beiden 10vol% sterk. 't Smisje Dubbel IPA en 't Smisje Catherine The Great Imperial Stout.
Ik heb beide bieren (inclusief het Mesopotamisch bier) gedegusteerd op het tijdelijk terras op de oprit van de brouwerij. Een fantastische ervaring !
Foto's + commentaar via http://www.belgianbeerboard.be/index.php?option=com_content&task=view&id=225
Nog iemand deze bierwonderen geproefd? Ik vond ze in ieder geval fenomenaal, zelfs revolutionair hier in Belgenland.
Proost,

Hoe lang loopt dat voorlopig terras? Ik kom werkgebonden af en toe in Brugge (en Assebroek is niet ver van Brugge) en wil deze bieren toch zeker eens geproefd hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 9:30 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

Kevin schreef:
Hoe lang loopt dat voorlopig terras? Ik kom werkgebonden af en toe in Brugge (en Assebroek is niet ver van Brugge) en wil deze bieren toch zeker eens geproefd hebben

Tot de werken afgelopen zijn. Ik schat nog een tweetal weken. Haasten zou ik zeggen Idea
Proost,
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

Trappist schreef:
Kevin schreef:

Tot de werken afgelopen zijn. Ik schat nog een tweetal weken. Haasten zou ik zeggen Idea
Proost,

Die bouwvakkers krijgen toch geen premie als ze op tijd klaar zijn h?
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 9:39 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

March schreef:
Trappist schreef:
Kevin schreef:

Proost,

Geef ze elk 4 Catherines en 4 IPA's per dag en ze komen gewoon NOOIT klaar Laughing Laughing
Proost,
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 10:43 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

Trappist schreef:
March schreef:
Trappist schreef:
Kevin schreef:

Proost,

Geef ze elk 4 Catherines en 4 IPA's per dag en ze komen gewoon NOOIT klaar Laughing Laughing
Proost,

Hun vrouwen zullen het graag horen. Laughing

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 6:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Geef ze elk 4 Catherines en 4 IPA's per dag

hmmm als ik zie hoe snel ze bier binnenkappen, dan denk ik dat dit ze nog niet eens weten wat ze drinken.

in deze context... ze werken zelfs op zaterdag maar dan met een kleinere ploeg. De eerste zaterdag was het mooi weer en vroeg de kraanman mij 2 pintjes (eentje voor hem en eentje voor zijn collega). Beiden kregen de Fiori amper 7%. Binnen het kwartier stonden ze er al terug met hun glas... vroegen hoe straf dat dat wel was Smile) ze voelden het al.

tevens
Vanaf de eerste dag kwam de baas van 't spel mij vertellen dat er geen alcohol mocht gedronken worden op het werk... en de buren maar kwistig jupilerkes uitdelen Rolling Eyes

toevallig ook
voor den oprit voor mijn deur was de ploeg opeens zeer groot... inclusief de patron... (had ze net voor de baas toekwam al een biertje voorgeschoteld)

over het terras
ze hebben inderdaad supersnel gewerkt want het einde van de werken was voorzien voor 5 okober.
nu zal de straat af zijn eind volgende week = 21 september 14 dagen vroeger dus!

maw het terras is er dus voor de laatste maal as maandag en dinsdag
Haasten is dus de boodschap.
Ik denk dat zelfs maandag de betere dag is omwille dat de weersvoorspellingen voor dinsdag zeer slecht zijn.
Donderdag as worden de wegenwerken afgesloten met een BBQ op straat.

Normaal gezien klagen de handelaars dat de wegenwerken te traag gaan... nu moet ik klagen dat de wegenwerken te snel gaan Crying or Very sad
maar dat zullen mijn collega's handelaars niet graag horen Cool

Johan b.
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 6:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er nog even op attent maken dat tijdens het aanstaande weekend van het prestigieus Brugs Bierfestival een braderie loopt van de Langestraat (centrum Brugge) naar de Moerkerkse Steenweg in Sint-Kruis. Johan zal daar een klein standje runnen waar zijn onovertroffen bieren naar hartelust zullen kunnen worden gedegusteerd. Een kleine deviatie vh festival naar zijn artistieke bierkar(tap) staat inderdaad op het programma. 't Is maar dat je het weet Wink
Proost,
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind die nieuwe Sleedoorn zeer geslaagd! Uiteraard ook de IPA, de Catherine en wij waren nog een van de laatste gelukkigen die de Mesopotamia konden proeven. Zeer interessant en het nodigde zeker uit tot een 2de glas. Was dit echt de laatste poging Johan? Ook niet op aanvraag moest die er komen?
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die Sleedoorn (extra?) is zeker meer dan geslaagd. Johan had een flesje bij op het vorig Kerstbierfestival. Super lekker bier.

Gunter
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 10:31 am    Onderwerp: Re: Nieuwe Bieren bry. De Regenboog Reageer met quote

glenn c schreef:
Trappist schreef:

Proost,

Hun vrouwen zullen het graag horen. Laughing

Glenn c

roflol Laughing Laughing Laughing
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Die Sleedoorn (extra?) is zeker meer dan geslaagd. Johan had een flesje bij op het vorig Kerstbierfestival. Super lekker bier.

Gunter

Dit is dacht ik de 2de versie, een verbeterde versie weliswaar. Johan zal me corrigeren indien nodig...
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er is niet echt sprake van een verbeterde versie
de ene 't Smisje Sleedoorn is nog steeds verkrijgbaar (en nog 1 maal per jaar gebrouwen) is is het bier 2 maanden laten rijpen op sleedoorns

de 't Smisje Sleedoorn extra is hetzelfde bier maar dan 10 maanden gelagerd op sleedoorns.

persoonlijk vind ik de extra veeeeel beter dan de gewone.

eigenlijk was het een experiment om te zien wat het resultat was als ik het langer lagerde op die vruchten.
langer dan 10 maanden kon / kan ik niet aangezien ik die tank opnieuw nodig had voor het volgende brouwsel.

Over het Mesopotamisch bier, is altijd al het idee geweest om uit curiositeit dit bier te brouwen, zien hoe het 'oer' bier eigelijk wel smaakte. Immers direct ben ik, bij de bespreking van het recept, van uit gegaan dat het brouwsel ondrinkbaar zou zijn. Ben dus even aangenaam verrast dat dit veel beter meeviel dan verwacht...
het resultaat... er is inderdaad al een vraag voor een groter volume.
de besprekingen zijn bezig, afwachten dus...
het is immers allemaal niet zo simpel....

johan b.

PS vandaag en morgen de laatste terras dagen.
De wegenwerken worden donderdag aanstaande afgesloten met een buurt barbeque samen met alle medewerkers van op de werf.
intresse om er bij te zijn... laat maar een pm-ke
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:

PS vandaag en morgen de laatste terras dagen.
De wegenwerken worden donderdag aanstaande afgesloten met een buurt barbeque samen met alle medewerkers van op de werf.
intresse om er bij te zijn... laat maar een pm-ke

Interesse wel. Tijd is wat anders. Het is weer hoogseizoen voor bouwlustigen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: