Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Cornwall

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 11:13 am    Onderwerp: Cornwall Reageer met quote

Ik heb net onze reis voor juli geboekt. Het worden dit jaar twee weken Cornwall. De laatste draad over Cornwall is al oud. Vandaar dat ik een nieuw topic start aangezien ondertussen wel één en ander zal veranderd zijn.
Brouwerijbezoeken zullen er niet inzitten, maar ik ben wel op zoek naar enkele goed pubs. Iemand suggesties?

cheers
Bart
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil ook. Ik moet alleen iets vinden om mijn gameverslaafde jeugd geïnteresseerd (en mee) te krijgen.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cornwall is helaas nog steeds een bierwoestijn. Het enige voordeel is dat het bier van de grote brouwerij die je overal tegen komt, St. Austell, zeker niet onaardig is en vaak een betere keuze dan sommige microbreweries.
Sharps en Skinners zijn twee ex-micro's die je ook vaak zal tegenkomen, en die mag je gerust links laten liggen.

Qua pubs is er niet zo veel veranderd, qua brouwerijen ook niet. Bij de betere brouwerijen zitten Penzance Brewing, Penpont, Tintagel en Rebel. Goeie, eerlijke bieren, iets origineler dan de rest, maar verwacht er geen innovatieve dingen van à la Magic Rock, Wild Beer of Burning Sky en dergelijke.
Nieuwere brouwerijen waar je wel een oogje voor moet openhouden zijn Verdant in Falmouth, die wel eens een collab met Howling Hops doen, Harbour uit Trekillick, die toch origineel genoeg zijn om in de Euston Tap te geraken en Dynamite Valley in Truro, die een op donderdag, vrijdag en zaterdag een café hebben van 's middags tot een uur of 17u.

Ook qua pubs hoef je je niet aan trendy craft beer bars te verwachten, maar eerder gezellige country pubs waar je zoals gezegd al gewoon blij zal zijn met een St. Austell.
Verder : Star Inn in Crowlas (verbonden aan Penzance Brewing), Blue Anchor in Helston (bier is niet zo smakelijk, je kan er wellicht wel een Spingo proeven, maar dit is de oudste brewpub in de UK, uit de 17de eeuw en op die manier wel de moeite), Tinner's Arms in Zennor (oude mijnwerkerspub), Gurnard's Head in Trenn (meer een restaurant, goed eten), Ship Inn in Mousehoule (gewoon gezellig en het dorpje moet je gezien hebben), Driftwood Spars in St. Agnes (eigen brouwerij, vrolijke en levendige locals), Smuggler's Den Inn in Cubert (vooral eten), Blue Peter in Polperro (nogal toeristisch plaatsje maar wel gezellig), Blisland Inn op Bodmin Moor, King Arthur's Arms in Tintagel (de pubs is eigenlijk niet zo mooi, maar het is de enige plaats waar de bieren van Tintagel te krijgen waren en het kasteel Tintagel is ook de moeite), The Rising Sun in Altarnun (voor bieren van Penpont, Altarnun is trouwens de plaats waar de misdadige priester die aan het hoofd van de moordzuchtige wreckers stond vandaan kwam uit Daphne du Maurier's Jamaica Inn), en The Seven Stars in Falmouth, de enige pub in Cornwall die in CAMRA's boek van Heritage pubs staat, een Grade II listed pub waar sinds de jaren '50 van de vorige eeuw niet veel meer in is veranderd.

Cornwall is naast Devon de enige plaats in Groot-Brittannië waar ik zou aanraden om de reis te plannen met het prachtige land als leidraad, in plaats van pubs en brouwerijen je reisbestemming te laten bepalen.
Het landschap is er in elk geval prachtig genoeg voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2017 11:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan wat Mark zegt alleen maar beamen. Cornwall is niet meteen het bierwalhalla.

Maar toch... Er zijn wel leuke dingen te vinden. De Blisland Inn die Mark vermeldt zal me altijd bijblijven. Vooral dan de geweldige Landlord. Ik kan me onze korte conversatie zelfs drie jaar later nog woordelijk herinneren Smile

In St. Ives ben ik een paar keer in The Hub gaan eten/drinken. Een moderne burgerbar met hele goeie bieren op tap. En prachtig gelegen. Bier kopen kun je in St Ives in Johns Wine Store. Klein winkeltje, maar ze hebben (of hadden?) wel wat flesjes van micro's staan.

En inderdaad: St Austell is helemaal niet verkeerd.
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2017 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Ik kan wat Mark zegt alleen maar beamen. Cornwall is niet meteen het bierwalhalla.

Maar toch... Er zijn wel leuke dingen te vinden. De Blisland Inn die Mark vermeldt zal me altijd bijblijven. Vooral dan de geweldige Landlord. Ik kan me onze korte conversatie zelfs drie jaar later nog woordelijk herinneren Smile

In St. Ives ben ik een paar keer in The Hub gaan eten/drinken. Een moderne burgerbar met hele goeie bieren op tap. En prachtig gelegen. Bier kopen kun je in St Ives in Johns Wine Store. Klein winkeltje, maar ze hebben (of hadden?) wel wat flesjes van micro's staan.

En inderdaad: St Austell is helemaal niet verkeerd.

St Austell heeft een hele goede brouwer, Roger Ryman, die regelmatig in het buitenland z'n licht gaat opsteken, en niet alleen bij de traditionele bierbrouwerijen.

Mark vermeldde de Blue Peter in Polperro. Ben ik ooit ook geweest, maar een hele tijd geleden, daarom niet direct een reactie. Maar ik herinner me dat toen het eten daar verbazend goed was. Heb daar een stoofpotje van mager varkensvlees met rozemarijn in cider ("scrumpy") naar binnengewerkt dat de betere biercuisine waard was; Aan het hele andere eind van Polperro (is eigenlijk één grote straat tot aan de zee) was ook een zeer redelijke pub, wat meer posh, maar daarom niet beter dan de Blue Peter. Ben de naam vergeten, maar er heeft ooit een foto in den Bierproever van ingestaan. Tss twee haakjes, als je cider uit de handpomp vindt (Somerset, Zuidoost Wales, Devon, etc.), zeker eens proberen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2017 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn mooiere plaatsjes dan Falmouth, maar daar zijn wel:
- Beerwolf: een pub freehouse en boekenwinkel (twee van 's werelds beste zaken in één dus),
- Hand Beer Bar, in een brewery yard op de High Street met wat craft (niet allemaal van Cornish bieren dus want veel craft is daar niet te bespeuren)
- Star & Garter aan de haven: restaurant, vis rechtstreeks van de boot, vlees rechtstreeks van de boerderij, ze slachten, zouten, pekelen, roken,... zelf; ook wat bier (van Verdant oa)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet buiten bier zeker niet het mooie landschap en weer, lekker eten en aangename pubs.
Vanuit Penzance is het een mooie (halve)dagwandeling over Mousehole naar Lamorna; ook vanuit Penzance de andere richting uit voorbij St. Michael's Mount tot in Perranuthnoe (fantastisch eten in The Victoria Inn aldaar!).
Vergeet ook zeker The Turks Head (gezellig en ook lekker eten) en The Crown (vooral de Red Ale; ook al is de pub niet echt gezellig) in Penzance niet!
In St. Ives waan je je aan de azurenkust.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: