Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Leven in de brouwerij
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2017 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fijn toch, die eensgezindheid Smile

Lijntjes op de grond stellen niet veel voor, imho, en al helemaal niet als 't over de kwaliteit van bier gaat. Enige reden dat ik 't fijn vindt als iemand (in dit geval een Nederlanders en niet eens de kleinste) daar toch een punt van wil maken (al dan niet in totale ernst) is omdat er nogal wat mensen (vooral Belgen dan en niet eens de grootste) rondlopen die die lijntjes wél belangrijk lijken te vinden, en dan nog wel specifiék als 't over de kwaliteit van bier gaat. Maar daarover lijken we't dus voldoende eens te zijn om de noodzaak tot het beklimmen van zeepkisten hier tot minimum te herleiden. Waarvoor dank Smile

Beergeeks die kakken op mainstream bier...sjah. Dat heet snobisme geloof ik. Dat iemand me een biersnob zou noemen omdat ik door de jaren geen "iets" kieskeuriger ben geworden wat bierconsumptie betreft, daar heb ik geen probleem mee, en in dat geval ben ik zelfs geneigd het woord snob als een badge of honour te hanteren.
Mainstream bieren gaan afkraken, alleen maar omdat ze mainstream/niet speciaal genoeg/niet sexy genoeg/niet zeldzaam genoeg/niet extreem genoeg zouden zijn...in dat geval mag je woord opvatten zoals we nu nog steeds naar dragers van een Millet-jas kijken.

Funny dat Delirium Tremens hier de revue passeert. Zoals ik elders al heb neergepend heb ik een tijd geleden de eer en het genoegen gehad de radertjes van de marketingmachine van brouwerij Huyghe in werking gezien, en zoals gezegd: het was geen fraai schouwspel. Het drukte mijn neus wel fijntjes op de feiten waar het de bierconsumptie en -voorkeuren van Jan Modaal aanbelangt. Maar wat ik ook over de verfoeilijke marketing van Delirium Tremens moge denken (en mijn adjectiefkeuze verraadt in deze veel maar nog lang niet alles), wat ik wél naar huis meenam die avond was dat ik me het bier veel viezer voorstelde/herinnerde dan het werkelijk was.
Een klassieker? Misschien. Maar beslist een bier waar serieus wat op te kakken valt, zonder dat het naar snobisme hoeft te ruiken.

Eenzelfde amibguďteit ervaar ik ook bij het hele trappisten-concept(*), waar inhoud en verpakking wat mij betreft wat meer van elkaar gescheiden mogen worden. Maar da's wellicht een boom om elders eens op te zetten.

*) het bier. Niet de exoplaneten waar we binnenkort nog namen voor moeten verzinnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2017 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende keer dat ik Kees tegenkom, ga ik hem toch eens vragen waarom de beste Lentebock en Black IPA van Nederland dan bij ons gebrouwen worden?
Cool
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: