Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Toria blond

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Okt 29, 2014 6:15 pm    Onderwerp: Toria blond Reageer met quote

Af en toe bots ik op een nieuw biertje waar ik nog niets van gehoord of gelezen heb en dan neem ik dat mee. Met wisselend resultaat...

Toria blond heeft een wat saai etiket. Een houtskooltekening van een man met een steekkar op witte achtergrond.

Veel informatie staat er niet op het etiket. Er staat wel "voorlopig gebrouwen voor de Hoevebrouwers (Zottegem) bij De Graal". Wat mij doet vermoeden dat De Hoevebrouwers graag ooit zelf aan de roerstok zouden staan.

Het bier van 6,5% alc is helder blond. Alleen bij het uitgieten van de volledige gistbodem wordt het gesluierd. De schuimkraag is smetteloos wit en heeft een gemiddelde stevigheid en dikte.

Het aroma: bier. Meer niet eigenlijk. Wat mout, wat hop, maar verder weinig te beleven.
De smaak: hetzelfde. Weliswaar foutloos blond bier maar er valt nu eens niets te beleven. Moutig, maar niet te zoet, hop maar niet echt bitter. De nasmaak... je raadt het al... niets speciaals. Wat hopbitter dat blijft hangen.

Voor alle duidelijkheid dit is geen afschuwelijk bier, echte onaangename zaken heb ik er niet in ontdekt. Maar dit is van het etiket tot de afdronk wel het saaiste bier dat ik in jaren gedronken heb. De Hoevebrouwers gaan nog een tandje moeten bijsteken als ze iets op de markt willen brengen dat een eventuele toekomstige brouwerij moet financieren...
koplamp

BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2014 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Over het saai etiket: ik sprak laatst met de brouwer en de man op het etiket zou dus 'Toria' zijn, naar het schijnt een zeer bekend figuur in Zottegem.

Dit volledig terzijde Very Happy

is inderdaad niks speciaals en ook niks mis aan.. zo vind je er 12 in een dozijn
Corto01

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2016 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren heb ik de drie verschillende bieren van de Hoevebrouwers gedronken.
Eerst de Toria gevolgd door Nen Uts. Deze smaakten maar waren niet waauw. Inderdaad niets bijzonders.
Nadien de Koekelaring. Deze was zeer lekker. Hij overvleugelt de Toria en den Uts. Zeer mooi en complex en dat met maar 6,5 graden alcohol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2016 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Toria Blond is inderdaad een "dertien-in-een-dozijn" bier dat naar verluidt lekkerder wordt naarmate je sessie-consumptie dat dozijn begint te benaderen, maar ook dŕt kan je veel 13=12 bieren zeggen dus het is wel konsekwent Smile

Nen Uts deed me bijzonder weinig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: