Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Barista Chocolate Quad

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2015 4:28 pm    Onderwerp: Barista Chocolate Quad Reageer met quote

Zoals nog enkele forumgangers heb ik in de loop der jaren een gezonde argwaan gekweekt voor de zoete brouwsels van Van Honsebrouck. Maar deze Barista Chocolate Quad keek me zo betoverend en veelbelovend aan dat ik de twijfel aan de kant zette. (Brazzie in gedachten die zich al zo vaak heeft opgeofferd Very Happy )

Deze kerel van 11% alc schenkt diep donker uit met een dikke romige beige schuimkraag.
In het aroma overduidelijk koffie met daarbij chocolade die eerder aan melkchocolade doet denken dan aan de verwachte pure chocolade. Iemand zegt cappuccino, maar met café-noir-koekjes is iedereen het eens. Een erg aangenaam én toegankelijk aroma.
Al in het aroma onderscheidt dit bier zich van de coffee-stouts die meestal veel meer gebrand en meer uitgesproken zijn.
Of er effectief koffie en/of cacao gebruikt zijn kan ik uit het etiket jammer genoeg niet afleiden. Volgens de website zou dat wel het geval zijn.

In de aanzet van de smaak komt het aroma volledig terug, maar valt dan een beetje terug. Het wordt dan nogal zoet en alcoholisch. Die indruk duurt gelukkig maar kort want in de afdronk komen de heerlijk gebrande smaken van koffie terug en vloeit de bitterheid ook vrij lang uit.

Vermeldenswaardig omdat er van Van Honsebrouck ook eens iets goed mag gezegd worden en omdat je prijs / kwaliteit goed zal moeten zoeken om beter te vinden in dit segment.
De precieze prijs die ik betaald heb bij Prik en Tik weet ik niet meer, maar het was een normale gangbare prijs, ergens rond 1,50 euro.

Ik heb er nog een paar staan en dat zullen beslist geen kelderrestjes worden... Very Happy

Het bier zou naar het schijnt al bestaan hebben onder de naam Kasteel Winter, maar daar heb ik mij niet aan gewaagd...
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2015 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Ambibrew! Het moeten inderdaad niet altijd dezelfden zijn Smile

Ik ben die Barista al talloze keren voorbijgelopen (met een wijde boog als ik heel eerlijk ben) omdat mijn vooroordelen ten opzichte van Van Honsbrouck mijn nieuwsgierigheid niet konden overmeesteren.

Maar goed, alles voor de wetenschap en niet dat ik je niet geloof maar ik zal'm binnenkort ook eens een kans geven zie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: