Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Floreffe Blond (Lefebvre)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2015 12:30 pm    Onderwerp: Floreffe Blond (Lefebvre) Reageer met quote

Nog zo één waar ik geen hoge verwachting van had, en die zelfs ruim onder die verwachting wist te blijven.

Schenkt uit zoals je van een blonde mag verwachten. Soms ben je al blij dat er iéts klopt aan je bier.

Ruikt uitgesproken naar bananen, maar daarnaast niet echt naar bier.

Licht en gemakkelijk, giet binnen alsof 't water is en smaakt ongeveer even lang na. Dit lijkt me een bier dat zijn alcoholercentage bijna volledig te danken heeft aan een gulle suikerstort, maar waar buiten suiker en water weinig anders inzit dat het tot bier kan verheffen. Het smaakte letterlijk 1 seconde naar bier en daarna was het compleet wég. Scoort ongetwijfeld goed bij dorstige wielerterroristen op een terras, maar mij doe je geen plezier met dit soort spul.

Karakterloos en compleet léég bier dat exemplarisch kan zijn voor de reden van mijn skepsis ten aanzien van bieren onder de noemer "Blond". Een generiek en smaakloos excuus om 6% alcohol naar binnen te gieten, ongehinderd door smaak, authenticiteit of visie.

En zeggen dat ik er nog een bruine en een tripel van heb staan.

Biermanden, het lijken fijne cadeaus maar de mensen weten gewoon niet wat een opoffering het soms vraagt om eraan te beginnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2015 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Dubbel is beter te pruimen al is het nog altijd hoegenaamd geen hoogvlieger. Misschien vind ik die ook beter te doen omdat een matig bruin bier me meer bevalt en nog altijd meer smaak heeft dan een matig blond.

De Tripel heb ik nog niet geprobeerd; de Prima Melior schijnt wél de moeite te zijn.
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jun 17, 2015 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De tripel zal het wel beter doen dan de blonde. Een redelijk kruidige tripel. Maar verwacht nu ook geen wonderen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: