Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2014
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:

om het uur aan de stand van't hofbrouwerijke om een ander van zijn biertjes te proeven.
En dan noemen we het ineens een gatering Cool

Kijk, dt noem ik nu eens efficint vergaderen zie Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:

bedoel je dan dat je dan gaat zorgen dat je vr Manuel gaat omdat hij teveel drinkt volgens Jimbo ? Laughing

Lap zeg. Ik kan mijn gewitwelwa niet draaien of er wordt gepoogd mijn goede reputatie aan diggelen te slaan. Ik drink niet. Ik proef. OK, soms wat meer dan strikt noodzakelijk om een oordeel over een bepaald brouwsel te vellen, maar soit.

Ik ga overigens ook op zondag dit jaar. Wie zou er anders voor moeten zorgen dat Jimbo de maskes gerust laat. De maskes en... Duffman.

Jef, zorg er aub voor dat er zondag nog wat van de Flower Sour is. Ik zal hem met veel liefde binnenkappen. Eh... degusteren. Dat bedoel ik, degusteren.
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 12:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Jimbo,
Gaat Manuel zaterdag of zondag?
Kwestie van misschien iets meer te kunnen proeven, eh.
Ikzelf ben er zaterdag.

Op zondag dus. Jammer. We zullen op een ander moment een vervolg aan onze vruchtbare samenwerking moeten breien. Laat nog wat over voor ons, he. Wink
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Pijp schreef:
Jimbo,
Gaat Manuel zaterdag of zondag?
Kwestie van misschien iets meer te kunnen proeven, eh.
Ikzelf ben er zaterdag.

Op zondag dus. Jammer. We zullen op een ander moment een vervolg aan onze vruchtbare samenwerking moeten breien. Laat nog wat over voor ons, he. Wink

ik zal ewa flessen meebrengen ook
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2014 7:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga beide dagen. Zaterdag met de Hagelandse Biergenieters (al weet ik niet of dat betekent dat we in groep gaan proeven, of dat ze ons gewoon droppen aan de ingang) en zondag op men eentje. Als er iemand wil afspreken, dat kan altijd.

Gebeurt dat trouwens, dat er bieren op zondag op zijn? Je zou denken dan brouwers een deel van hun stock opzijhouden, maar misschien is dat helemaal niet zo...

En welke bieren ik juist wil proeven, daar ben ik nog niet helemaal uit. Het is zeer waarschijnlijk dat ik, net als alle andere bierhipsters op het web, uitgebreid ga passeren bij De Struise en De Dochter van de Korenaar. Verzet staat ook op mijn lijst, al is het maar omdat ik hun dingen anders vrij moeilijk kan vinden.
Dead Man's Hand van Het Nest wil ik ook geprobeerd hebben. En de nieuwe van Praris.

Voor de rest ga ik me laten leiden door suggesties van anderen en de al dan niet sympahieke gezichten van de brouwers.

Ik vind het spijtig dat Den Triest er niet bij gaat zijn. Dat is n van die namen waar ik maar van blijf horen, maar waar ik persoonlijk nog maar n ding van geproefd heb (en dat viel nog tegen ook). Dat zou een mooie gelegenheid geweest zijn.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2014 8:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

coren42 schreef:
Ik ga beide dagen. Zaterdag met de Hagelandse Biergenieters (al weet ik niet of dat betekent dat we in groep gaan proeven, of dat ze ons gewoon droppen aan de ingang)

Het eerste lijkt me weinig praktisch en weinig interessant, want dat zou willen zeggen dat jullie allemaal samen in groep naar een bepaalde stand moeten gaan en jullie dus allemaal hetzelfde moeten proeven. Wink
Op zaterdag gaat het sowieso onmogelijk zijn om een groep mensen bijeen te houden, gezien de drukte...

coren42 schreef:
Gebeurt dat trouwens, dat er bieren op zondag op zijn?

Dat is in het verleden wel al eens voorgevallen, maar dan voor alleen voor uitzonderlijke en beperkte bieren. Dead Man's Hand was wel zo'n geval vorig jaar. Dat was toen heel beperkt, maar het was ook duidelijk vermeld dat er niet veel van te krijgen was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2014 6:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Dat is in het verleden wel al eens voorgevallen, maar dan voor alleen voor uitzonderlijke en beperkte bieren. Dead Man's Hand was wel zo'n geval vorig jaar. Dat was toen heel beperkt, maar het was ook duidelijk vermeld dat er niet veel van te krijgen was.

Dit jaar hebben we dubbel zoveel vaten bij dus we zouden niet zonder mogen vallen. Nog twee uurtjes en ik zal eens naar de zaal rijden.

grtz
BartC
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2014 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Mark schreef:

Dit jaar hebben we dubbel zoveel vaten bij dus we zouden niet zonder mogen vallen. Nog twee uurtjes en ik zal eens naar de zaal rijden.

grtz
BartC

2 dus ?? Cool
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2014 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je reserveert bij hotels via de link van zbf, komt er blijkbaar 100 euro bij bovenop hun normale prijzen?!?
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2014 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijkkijk, mijn eerste ZBF sinds de dagen dat het nog de 24 Uren van het Belgische Bier heette, en dat smaakte naar mr.

Uitstekers waren wat mij betreft Jef zijn Flower Sour (curieus wat daar nu precies inzit dat'm dat licht medicinaal trekje geeft), Andy zijn Praris-met-koffie-hopback-infusie, uiteraard de gehele Struise vleugel waarvan met name de Porchoc, de Danko Power en de Double Black zeer wel bevielen, en de jonge Lambiek van Timmermans (tandafbrokkelend zuur maar lkker jongens) en 't Nest hun Dead Man's Hand.

Tegenvallers? Niet echt, al begrijp ik niet waarom ik zoveel mensen tegenkwam die de Keyte Jubileumeditie van Strubbe zo formidastisch vonden; ik vond 't een veilig, braaf zuurtje waar verder niet veel spannends in te beleven viel.

Overigens: als je een Orval onder je neus geduwd krijgt en je komt niet verder dan "het ruikt een beetje rins" dan heb je wellicht teveel Struise Brews op Smile
Naar boven
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2014 10:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

gisteren sinds lang nog eens naar zbf geweest. Was voor mij de eerste keer in Leuven

laat aangekomen, volk was al goed zat. Sommigen drinken ook graag naast het degusteren...

Begonnen met festivalbier brouwerij anders. Gerstewijn gerijpt op bourgognevaten van kasteel 's genoelselderen. Viel tegen. Veel te zoet. De eikengerijpte toets viel compleet uit de boot...

blijkbaar was deze proefervaring de voorbode voor heel de avond: veel bieren geproefd die ofwel dertien in een dozijn waren (menig citrusbommen geproefd) of die 'ondergedompeld' waren in hout maar totaal niet gebalanceerd waren.
Had de indruk dat er veel rommel tussen stond..

crime passionelle van dochter van de korenaar kon me wel bekoren, evenals klassiekers als IV saison en rulles triple

nu ja, ieder zijn meug zeker?
Naar boven
Stinus
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2014 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:
(menig citrusbommen geproefd)

Deze middag ook langsgeweest met een groepje liefhebbers en dat was inderdaad ook n van onze conclusies. Als het gene citrus was, dan was het wel pompelmoes...

Ik heb vandaag ook niet echt iets uitzonderlijks gedronken, maar vermoedelijk heb ik gewoon pech gehad in mijn keuzes.

Sorry voor ons hofbrouwerke, maar zijne "Hop-a- billy" vond ik toch ook niet zo overdreven geslaagd.

Wat ik wel steeds leuk vind aan ZBF is het principe dat een "grote" speler een gelijkaardige stand moet hebben als een brouwer of bierfirma met een beperkte aantal hl. Alleen de stand van Struise/Alvinne stak er wat tussenuit met die gigantische tapinstallatie.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat veel mensen (standhouders,...) echter wel eens vergeten, en waar de meeste bezoekers zelfs niet eens bij stilstaan, is dat heel dit gigantische festival volledig op poten wordt gezet door VRIJWILLIGERS.
thatworks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Wat veel mensen (standhouders,...) echter wel eens vergeten, en waar de meeste bezoekers zelfs niet eens bij stilstaan, is dat heel dit gigantische festival volledig op poten wordt gezet door VRIJWILLIGERS.
thatworks

Hoe kunnen we dat nu vergeten als we u zien rondlopen en water opkuisen van die onozele brouwers die hun tapkasten tegen de grond kwakken Twisted Evil

you all did a wonderfull jog gt-happyup
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toch 2 puntjes van kritiek vanuit standhouders standpunt, waarvan ntje volgen mij ook vanuit bezoekers standpunt.

( verplaats maar als je het niet op zijn plaats vindt)

1) schaf dat soja eten aub af als ze niks beters dan gekookte shoarma, karton pizza, rauwe frit ( maar wel lekker bier stoofvlees) koude paninies, rauwe pasta kunnen serveren. Dan betaal ik liever 10 of 15 voor een lekker bereide bier maaltijd ( met misschien maar keuze tussen 2 of 3 plats) van nen traiteur ( of we moeten en mas de heren proberen te overtuigen , niewaar Rolling Eyes
2) als het volk buiten is op zondag, laat dan de standhopuders aub per blok binnen ipv ad random zodat de eerste blokken de rest voor de vgd 3 kwartier blokkeren ( of zoals de trappisten truck de hele zij ingang. )

als je de achterste blokken eerst binnen laat, dan ben je volgens mij op de helft van de tijd van al die zagende brouwers af ( ikke incl hoor)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6

Ga naar: