Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Cantillon brouwkwintessens

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2014 5:45 pm    Onderwerp: Cantillon brouwkwintessens Reageer met quote

Ik heb mij ingeschreven voor de brouwkwintessens van Cantillon (http://www.cantillon.be/br/2_18). Zijn er mensen die daar al eens naartoe geweest zijn? Wat mogen we verwachten? Het ziet er alleszins enorm interessant uit, zeker met de komst van Russian River en Allagash.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2014 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom inderdaad ook. Is zeker interessant, iedere keer weer (verleden jaar waren er een paar geweldig goede Italiaanse brouwers, Theo Musso (Le Baladin), Valter Loverier (Loverbeer), Riccardo Franzosi (Montegioco)). Vinnie Cilurzo en Rob Todd zijn andermaal vuurwerk.
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Twee jaar geleden ja :p

Toen was het wel nog zotter. Een ganse dag fret en boef voor 18 euro. Hopen steken ze die amforalambiek weer aan. Ik weet nog niet of ik zo blij ben met dat heel Amerikaanse concept van de "sessions", maar misschien kan dat de drukte een beetje indammen. Het was met momenten echt niet te doen vorige keer.
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vond het de vorige keer wel goed te doen. Was wat druk, maar maakte het net gezellig.
Geen enkel moment het gevoel gehad dat ik te weinig ruimte had.
Naar boven
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2014 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er ook naartoe. Mijn eerste keer, dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Klinkt alleszins zeer interessant!
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2014 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het de laatste jaren wat te druk geworden. Maar goed, we hebben jaren geklaagd dat men geen Oude Geuze meer dronk. Fantastische evenementen zoals de deze trekken door de revival dan ook meer genteresseerden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mannie

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2014 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Wat moet ik mij voorstellen bij dit evenement? Ik zie op de website dat er max 60 personen per 30 min binnen mogen. Wil dit dan zeggen dat je 30 euro betaald voor 30 minuten?

Oja zijn er al mensen die naar de nacht van de geuze geweest zijn?
Naar boven
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2014 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mannie schreef:
Ik zie op de website dat er max 60 personen per 30 min binnen mogen. Wil dit dan zeggen dat je 30 euro betaald voor 30 minuten?

Neen. Het hele schema-gedoe is alleen om de flow wat te vergemakkelijken. Anders staat op het openingsuur waarschijnlijk een meute van 300 man voor de deur. Eens je binnen bent, mag je blijven zolang je wil. Dat staat denk ik ook ergens op de website uitgelegd. Het is dat of ik las het op hun Facebook.
Naar boven
Geuzeman
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook voor de eeste keer (en nu zeker ook de laatste keer) naar kwintessens geweest gisteren. Was me dat een tegenvaller! Voor je 30 euro kreeg je een glaasje en een boekje met een flink aantal bonnekes voor de te proeven bieren. Wat je dan in je glaasje kreeg was niet meer dan een kletske van ocharme 3 of 4 cl. En de zogezegde hapjes waren al niet veel beter, amper iers groter dan een 2 euro munt. Brood om tussen de kletskes door in je mond te steken heb ik maar op n plaats gezien!
Na een stuk of tien van die kletskes ben ik het dan maar ontgoocheld afgestapt. Het enige positieve was dat ik de Zwanze nu eens geproefd heb (want nergens te koop) en Cantillon eens bezocht heb.
coren42
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geuzeman schreef:
Ook voor de eeste keer (en nu zeker ook de laatste keer) naar kwintessens geweest gisteren. Was me dat een tegenvaller! Voor je 30 euro kreeg je een glaasje en een boekje met een flink aantal bonnekes voor de te proeven bieren. Wat je dan in je glaasje kreeg was niet meer dan een kletske van ocharme 3 of 4 cl. En de zogezegde hapjes waren al niet veel beter, amper iers groter dan een 2 euro munt. Brood om tussen de kletskes door in je mond te steken heb ik maar op n plaats gezien!
Na een stuk of tien van die kletskes ben ik het dan maar ontgoocheld afgestapt. Het enige positieve was dat ik de Zwanze nu eens geproefd heb (want nergens te koop) en Cantillon eens bezocht heb.

Ok over de porties voedsel. Daar ben ik het volledig mee eens. Maar die "kletskes", daar hebben we echt niet over te klagen! Ik heb alle bieren geprobeerd, en ik kan je verzekeren dat 25 kletskes mr dan genoeg was. En als het de prijs is die je tegenstak, wel... Ik heb er geen probleem mee om iets meer uit te geven voor een speciaal bier (ik denk aan buitenlands bier, oudere jaargangen, speciale brouwsels), en Quintessence viel absoluut onder die noemer. Waar anders kan je Russian River ontmoeten? Spreken met Jean zelve? Zwanze proeven? Verschillende jaargangen Lambic vergelijken? Ik vond 30 een zeer redelijke prijs.

Al mochten ze de hapjes drie keer zo groot maken, dat is wel waar... Smile

(Ok, en als ik echt moet klagen, dan had ik liever hetzelfde event, maar dan in een intieme setting --mijn living-- met enkel de brouwers en een vijftal vrienden.)
Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een voorstel. Kijk eens op het internet wat de gangbare prijs is voor een flesje Pliny the Elder. Kom het dan terug uitleggen.
Ik heb trouwens veel meer dan 3-4 cl gekregen. 10-12,ja

mathieu87
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2014 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geuzeman schreef:

Liever 24 keer een goed glas van 25cl dan?

De hapjes waren inderdaad niet overdonderend, maar qua bierselectie en hoeveelheid hadden we toch absoluut geen klagen? En 30 euro, duur? voor dergelijke bieren? Dat kunt u niet menen.
Naar boven
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2014 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was ook heel tevreden van de kwintessens.
Zeer veel bieren te proeven en het formaat van de glaasjes was dan ook ideaal. De hapjes waren klein maar ik had het ook niet anders verwacht. En 30 voor dergelijke bieren van wereldformaat is echt niet te veel!
Naar boven
Hop Senior
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2014 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was ook zeer tevreden over het festival, 30 voor 30 bieren van uitmuntende kwaliteit en waarvan sommige voor de Belgische markt onvindbaar. Welk ander festival kan je dat voorschotelen?
Wat de hapjes betreft, deze waren inderdaad klein maar ook weer allen uitstekend van smaak en je proefde gewoon dat het goede producten waren. En bv. de pairing van Zwanze 2012 met speculaas was er voor mij los op!
Cantillon, c'est bon!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: